تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

شهباز حسن پور، شگفتی ساز انتخابات مجلس دوازدهم

  • کد خبر : 231705
  • 25 اسفند 1402 - 11:03
شهباز حسن پور، شگفتی ساز انتخابات مجلس دوازدهم
شهباز حسن پور بیگلری منتخب مردم کرمان در مجلس دوازدهم شورای اسلامی با کنار زدن سه کاندیدای با سابقه یا اصطلاحا ژنرال های پارلمان، شگفتی ساز این دوره از انتخابات شد.

به گزارش جمهوریت شهباز حسن پور بیگلری با سابقه چهار دوره متوالی نمایندگی مردم سیرجان در مجلس ،همرزمی با سردار قاسم سلیمانی را در زمره افتخارات خود دارد و به مدت ده سال معاون ایشان و فرمانده آماد و لجستیک لشگر ۴۱ ثارالله بوده است. او با وجود پذیرفتن ریسک تغییر حوزه انتخابیه، ۳ کاندیدای این دوره از انتخابات را که ژنرال های اصلی مجلس به حساب می آمدند کنار زد و خود بر کرسی نمایندگی شهر کرمان نشست .

اولین و ناباورانه ترین رقیب جامانده ، محمد رضا باهنر با سابقه ۷ دوره نمایندگی است که پنج دوره عضویت هیات رییسه و نایب رییسی مجلس را در کارنامه دارد و جدی ترین گزینه رقابت با محمد باقر قالیباف برای ریاست به حساب می آمد و راه نیافتنش به مجلس دوازدهم شوکه کننده ترین خبر این انتخابات بود.

محمد رضا پورابراهیمی دومین کاندیدای شاخصی بود که رای نیاوردنش در دوره دوازدهم با وجود همه آمارها و پیش بینی های تایید کننده رای آوری وی، تعجب انگیز شد. پورابراهیمی که در سه دوره متوالی نماینده کرمان و ۸ سال، رئیس بلامنازع کمیسیون اقتصادی بود، در انتخابات مجلس دوزادهم توسط شهباز حسن پور بیگلری از راهیابی به مجلس بازماند.

و اما سومین ژنرال حذف شده محمد مهدی زاهدی است. زاهدی در ۳ دوره نماینده مردم کرمان در مجلس بود، وزیر علوم و تحقیقات در  دولت احمدی نژاد، ریاست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و سفیر ایران در مالزی، از سوابق اجرایی اوست.

شهباز حسن پور بیگلری طی چهار دوره نمایندگی مجلس به جهت نوع رفتار و‌ منشی که در پیش گرفته به شیخ الوکلا مشهور است و در اکثر مصوبات، مخالفت یا موافقت او مبنای تصمیم گیری برخی از نمایندگان است. شنیده شده حسن پور بیگلری که سابقه عضویت در کمیسیون های مهمی چون برنامه و بودجه، اقتصادی و آئین نامه داخلی مجلس و ریاست سه دوره فراکسیون اصناف در مجلس را در کارنامه خود دارد، جدی ترین گزینه ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس دوازدهم به شمار می رود.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=231705

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰