تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
2

نون القلم

  • کد خبر : 228907
  • 23 بهمن 1402 - 17:56
نون القلم
چه اتفاقی برای رسانه های  این مرز و بوم افتاده ؟... کسانی که باید حافظ حقوق و منافع اهالی رسانه باشند، خود در مقام نقض مسلم مالکیت معنوی و هنری دیگران وارد معرکه می شوند؟ زمانی که خداوند به آنچه از قلم تراوش می کند سوگند خورده است، چگونه می توان در مقام حافظ حرمت روزنامه نگاران، خود در بدترین حالت ممکن به حقوق آنان تجاوز کنیم؟

جمهوریت – ناصر تبریزی-  باز هم اتفاقی که چند وقت پیش ارخ داده ه بود، مجددا  تکرار شد!

و باز هم در عین ناباوری در سکوت متولیان وزارت ارشادهیچ اتفاقی نیفتاده است.

و ما بخوانید این واقعه را اززبان و نوشتار پایگاه خبری فوتبالی:

«….ماجرا از این قرار است چندی پیش در جریان مسابقات جام ملت های آسیا، عکاس خبرگزاری فارس، تعدادی از عکس‌های عکاسان رسانه‌های دیگر از بازیهای تیم ملی در مسابقات جام ملت‌های آسیا را به نام خودش در خبرگزاری فارس منتشر کرده است، انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران نیز بیانیه‌ای صادر و به این رویه (که ظاهرا قبلا هم تکرار شده بود )اعتراض کرده است. در تصاویری که منتشر شده است، عکس‌های علیرضا زینلی، عکاس اعزامی پایگاه خبری فوتبالی به قطر هم دیده می‌شود که متاسفانه عکس‌های پایگاه خبری فوتبالی هم در میان عکس‌هایی که در خبرگزاری فارس منتشر شده، دیده می‌شود….»

در این بیانیه که عینا منتشر می شود آمده است:….

اعتراض انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران

در روزهای گذشته خبرگزاری فارس عکس‌هایی از دیدار تیم‌های فوتبال ایران و ژاپن در جام ملت‌های آسیا با واترمارک این خبرگزاری و به نام «مهدی زارع» منتشر کرده است که بنا به بررسی کمیته تخصصی انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران، این عکس‌ها متعلق به عکاسان و رسانه‌های دیگر بوده است. این نخستین باری نیست که این اتفاق توسط این عکاس انجام می‎شود و علاوه بر انتشار عکس‌های عکاسان دیگر از رویدادهای ملی مانند لیگ حرفه‌ای فوتبال کشور، او پیش از این در جریان المپیک ریو ۲۰۱۶ هم عکس‌های منتشرشده در سایت رسمی کمیته بین‌المللی المپیک را به نام خود در خبرگزاری مهر منتشر کرده بود که این مساله توسط رسانه‌های تخصصی عکاسی افشا شده بود…..

«….انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران ضمن محکوم کردن این رفتار غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی به جهت حمایت صنفی از اعضای خود و حرفۀ عکاسی مطبوعاتی، تمامی اسناد و مدارک این موضوع را در اختیار وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، کمیته ملی پارالمپیک، فدراسیون فوتبال و همچنین انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران قرار می‌دهد و پیگیری خود را برای تعیین تکلیف این موضوع از این نهادها انجام خواهد داد. این اسناد در اختیار خبرگزاری فارس و دیگر رسانه‌های کشور هم قرار می‌گیرد…..

نکته قابل تاسف اینکه عکاس مورد نظر «رئیس کمیته عکاسان ورزشی انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران» و از افراد تاثیرگذار در انتخاب و اعزام عکاسان به رویدادهای بین‌المللی ورزشی است!…»

هر چه بگندد نمکش می زنند

واقعا در شگفتم چگونه ممکن است شخصی در مقام «ریاست کمیته عکاسان ورزشی انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران»، چنین اقدامی را بدون واهمه از عواقب آن، منتشر کرده باشد؟

چه اتفاقی برای رسانه های  این مرز و بوم افتاده ؟… کسانی که باید حافظ حقوق و منافع اهالی رسانه باشند، خود در مقام نقض مسلم مالکیت معنوی و هنری دیگران وارد معرکه می شوند؟

ما مسلمان شیعه هستیم و متعهد به پیروی از آیات قران!

زمانی که خداوند به آنچه از قلم تراوش می کند سوگند خورده است، چگونه می توان در مقام حافظ حرمت روزنامه نگاران، خود در بدترین حالت ممکن به حقوق آنان تجاوز کنیم؟

وقت آن رسیده که برای همیشه قانون و متولیان آن، گستاخی های این چنین را ، مورد بررسی قرار داده و دستکم در صورت واقعیت داشتن چنین اقدام زشت و قبیح، برای همیشه آنان را از دسترسی به مدارج مدیریتی و رسانه ای محروم کنند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=228907

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰