تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

بذرپاش: ایرلاین‌ها مقررات را رعایت کنند

  • کد خبر : 226240
  • 27 دی 1402 - 18:47
بذرپاش: ایرلاین‌ها مقررات را رعایت کنند
وزیر راه و شهرسازی از ثبت نهایی ۶۰ هزار قرارداد اجاره مسکن در سامانه خودنویس خبر داد و گفت: انتظار این است ایرلاین‌ها مقررات را رعایت کنند.

جمهوریت-وزیر راه و شهرسازی از ثبت نهایی ۶۰ هزار قرارداد اجاره مسکن در سامانه خودنویس خبر داد و گفت: انتظار این است ایرلاین‌ها مقررات را رعایت کنند.

 مهرداد بذرپاش با یادآوری این‌که “خودنویس” سامانه ثبت رایگان قراردادهای اجاره مسکن وزارت راه و شهرسازی است گفت: در این سامانه موجر و مستاجر می‌توانند قراردادهایی را بین هم تنظیم و شاهدان امضا کنند. اینکار بدون پرداخت هزینه است و این قراردادها در شوراهای حل اختلاف دارای اعتبار است و قابل استناد است.

وی افزود: تاکنون حدود ۲۰۰ هزار نفر در سامانه وارد شده‌اند و قراردادهای ۶۰ هزار نفر در سامانه خودنویس ثبت نهایی شده و با ارایه کد رهگیری کاملا معتبر است.

وی ابراز امیدواری کرد این سامانه بتواند در کاهش هزینه های مربوط به اجاره واحد های مسکونی اثر مطلوب داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: قراردادهای ثبت شده در سامانه شرکت بازآفرینی شهری ایران از ۲۱۰ هزار عبور کرده است و روزانه رشد فزاینده‌ای دارد و عملیات احداث ۶۰ هزار واحد مسکونی ثبت شده در سامانه بازآفرینی شهری ایران به اتمام رسیده است.

وی از اتمام ۱۱۳ هزار واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم خبر داد و افزود: تکمیل  ۱۲۷ هزار واحد باقیمانده واحدهای مسکن مهر با سرعت خوبی در حال انجام است و همکاران در  مجموعه وزارت راه و شهرسازی با وجود کمبود منابع، کار را به شکل مناسب در دست پیگیری دارند. در تلاشیم تا آخر امسال عدد خوبی از این تعداد واحدهای باقیمانده مسکن مهر را به اتمام برسانیم و در سال آینده به افرادی که بیش از ۱۰ سال و بیشتر منتظر دریافت واحدهای مسکونی خود بودند واحدهای مسکونی مهر را تحویل بدهیم.

بذرپاش افزود: در حوزه طرح جوانی جمعیت از مجلس خواستم که بار جدیدی را بر وزارتخانه تحمیل نکنند تا ما بتوانیم هم قانون جهش تولید مسکن و هم طرح جوانی جمعیت را به نحو شایسته به سرانجام برسانیم. چنانچه تکالیف جدیدی به وزارت راه و شهرسازی بار شود تامین زمین و تامین منابع کار را برای ما دشوار خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد:‌ هم‌اکنون ساخت مسکن از یک میلیون و ۹۶۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی عبور کرده است و با سرعت خوبی تامین زمین و عملیات ساخت در بخش های مختلف در جریان است و کمک های خوبی از سمت مجلس انجام شده است. بنابراین درخواست ما این است تا مجلس کمک کند، تکالیفی را که در قانون برای ما ایجاد شده است بتوانیم انجام بدهیم.

روند مناسب مذاکره با هندی‌ها

بذرپاش با اشاره به قرارداد سرمایه‌گذاری هندی‌ها در بندر چابهار نیز گفت:‌در جلسه‌ای که با وزیر امور خارجه هند داشتیم آخرین مذاکرات و مراحل نهایی مذاکرات در خصوص قرارداد بندر شهید بهشتی چابهار انجام شد. چابهار یکی از مهمترین بنادر راهبردی است و دسترسی به آب های آزاد، را فراهم می کند. در توافق با هند موافقت کردیم تا ظرف یک ماه توافقات باقیمانده تکمیل شود و قرارداد بین مدیران اجرایی به امضا برسد. همه تلاش خود را خواهیم کرد تا در یک ماه آینده قرارداد چابهار را به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در تلاش هستیم تا راه‌آهن چابهار به زاهدان تا سال آینده به اتمام برسد. با اتمام این مسیر عملا با مسیر کریدوری بسیار خوبی مواجه خواهیم بود.

بذرپاش توضیح داد: امروز صبح در حضور رییس جمهور آخرین اقدامات کریدورهای منطقه‌ای گزارش شد و در این جلسه، آخرین تصمیمات گرفته شد و آخرین  دستورات در این خصوص ارایه شد. مقرر شده است تا سایر بخش ها در تکمیل این کریدورها نقش داشته باشند تا این زنجیره های مهم  و راهبردی کریدوری را هرچه سریعتر به اتمام برسانیم. اولویت در تکمیل این زنجیره کریدوری چابهار-زاهدان و زاهدان-یونسی است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: قطعه رشت به کاسپین در برنامه بهره برداری دولت سیزدهم است که با تکمیل این قطعه در مسیر کریدور شمال-جنوب، اتصال دریا به دریا از بندرعباس به بندر کاسپین محقق خواهد شد.

بذرپاش: از ایرلاین‌ها حمایت می‌کنیم

وی درباره حمل‌ونقل هوایی اظهار کرد: یکی از خواسته‌های ما از شرکت‌های هواپیمایی این است که سرمایه‌گذاری در حوزه تامین هواپیما انجام بدهند. اخیرا خود ایرلاین ها هواپیماهایی را به کشور وارد کردند که جا دارد از آنها تشکر کنم. این ظرفیت خوبی است که شرکت‌های هواپیمایی منابع خود را در حوزه تامین هواپیما هزینه کنند و ما حمایت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در خصوص ترخیص قطعات هواپیما از گمرک حداکثر حمایت را از شرکت‌های هواپیمایی خواهیم داشت. توقع ما از شرکت های هواپیمایی رعایت مقررات بازار است و اینکه مردم هرچه سریعتر و با قیمت مناسب بتوانند بلیت هواپیما را تهیه کنند. حسابرس‌هایی برای تعیین قیمت بلیت هواپیما تعیین شده است.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=226240

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰