تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
2

۱۹ میلیون نفر ساکن بافت‌های فرسوده شهری هستند

  • کد خبر : 225178
  • 16 دی 1402 - 20:28
۱۹ میلیون نفر ساکن بافت‌های فرسوده شهری هستند
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با احتساب بهره‌برداری از ۷۷۰ واحد نوسازی مسکن در زنجان از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز بیش از ۵۵ هزار واحد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شهری به بهره‌برداری می‌رسد.

جمهوریت -معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با احتساب بهره‌برداری از ۷۷۰ واحد نوسازی مسکن در زنجان از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز بیش از ۵۵ هزار واحد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شهری به بهره‌برداری می‌رسد.

محمد آئینی امروز (شنبه ۱۶ دی‌ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر ۷۴ هزار هکتار بافت فرسوده، ۵۹ هزار سکونت‌گاه غیررسمی و حاشیه‌ای و ۳۲ هزار بافت فرسوده تاریخی در کشور وجود دارد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با بیان اینکه در شهر تهران نیز ۴۵۰۰ هکتار واجد شرایط نوسازی است، افزود: در مجموع ۱۹ میلیون نفر ساکن بافت‌های فرسوده شهری هستند که معادل ۳۰ درصد جمعیت شهری کشور را شامل می‌شود.

آیینی با متذکر شدن حجم بالای بناهای فرسوده، اضافه کرد: دولت با تدوین بسته‌های تشویقی اعم از اداری، مالی، شهرسازی توانسته است بر این طرح شتاب دهد و موانع کار را از دوش مردم بردارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: همزمان با سفر هیات دولت به استان زنجان طرح کلید به کلید با واگذاری ۴ واحد مسکونی به ۴ خانوار ساکن در محله سکونت‌گاه غیررسمی پرخطر کوی فلسطین زنجان، اجرایی و آغاز می‌شود.

آئینی خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون بیش از ۲۰۳ هزار واحد در دست نوسازی بوده که بیش از ۱۸۲ هزار از آن در این دولت شروع شده است.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=225178

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰