تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
2

واکنش رئیس دیوان محاسبات به پرونده چای دبش

  • کد خبر : 222222
  • 20 آذر 1402 - 17:59
واکنش رئیس دیوان محاسبات به پرونده چای دبش
رئیس کل دیوان محاسبات در واکنش به پرونده تخلف در واردات چای دبش گفت: افراد در ارایه آمار و اطلاعات دقت کرده و قبل از هر اظهار نظر اعداد و ارقام را با دیوان محاسبات کنترل کنند.

 جمهوریت-رئیس کل دیوان محاسبات در واکنش به پرونده تخلف در واردات چای دبش گفت: افراد در ارایه آمار و اطلاعات دقت کرده و قبل از هر اظهار نظر اعداد و ارقام را با دیوان محاسبات کنترل کنند.

 سیداحمد رضا دستغیب در واکنش به اعداد و ارقام اعلام شده در پرونده واردات چای دبش اظهار داشت:
سر و کار دیوان محاسبات با اعداد و ارقام است و ای کاش آنهایی که اظهار نظر می‌کنند اول با دیوان محاسبات که یک مجموعه فنی و حسابرسی در کشور است این اعداد و ارقام را کنترل می کردند. ببینند آیا این اعداد و ارقام که از تخلف می گویند درست است؟

وی ادامه داد: مردم تقصیری ندارند یک عددی می شنوند و آن را محاسبه می کنند و به این شکل سرمایه اجتماعی مورد تهدید قرار می گیرد اما ابعاد مختلف آن را نمی دانند و طبیعی هست چون کار آنها حسابرسی نیست. افراد باید مراقبت کنند در ارایه اطلاعات و آمار.

رئیس دیوان محاسبات تصریح کرد: البته اگر تخلفی از جانب هر شخصی صورت می‌گیرد که موجب تضییع بیت المال می شود حتما قوه قضاییه باید ورود کند و البته اگر در حوزه دولت باشد ما هم در دادگاه عالی مالی که دیوان محاسبات است حتما ورود و رسیدگی می‌کنیم اما در ارایه آمار باید مراقب بود که خدای نکرده این موضوع باعث نشود که بهانه جدیدی برای تاختن به بخش خصوصی ایجاد شود.

دستغیب تاکید کرد: ما باید موضوع را ریشه یابی کنیم، ممکن است مشکل از سامانه ها باشد، ممکن است از سامانه گمرک باشد، ممکن است از عدم کنترل بانک مرکزی باشد و بخشی هم ممکن است مربوط به تخلفات فردی باشد که همه این موارد باید با دقت مورد برسی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=222222

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰