تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024
4

بررسی مشکلات بانکها و بیمه‌ها در دیوان محاسبات

  • کد خبر : 218297
  • 15 آبان 1402 - 11:33
بررسی مشکلات بانکها و بیمه‌ها در دیوان محاسبات
دکتر سیداحمدرضا دستغیب رئیس کل دیوان محاسبات: با "پیشگیری" می‌توان بسیاری از تخلفات را کاهش داد

جمهوریت – به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل دیوان محاسبات کشور، در این نشست که به همت معاونت امور اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات کشور برگزار شد، دکتر سیداحمدرضا دستغیب با تاکید بر لزوم استمرار برگزاری این جلسات اظهار داشت: یکی از برنامه های اولویت دار در دیوان محاسبات موضوع “پیشگیری از وقوع تخلفات” است و ما آماده ایم در یک فضای تعاملی مشاوره های لازم از سوی این دستگاه نظارتی را در اختیار مدیران قرار دهیم.

دکتر سیداحمدرضا دستغیب رئیس کل دیوان محاسبات با تاکید بر اینکه “پیشگیری” بسیاری از تخلفات را کاهش می دهد از مدیران بانکها و بیمه ها درخواست کرد: در اجرای سیاست ها و برنامه ها، با نگاهی تعاملی در راستای ارائه خدمات بهینه به مردم، اقدام کنند.

دکتر دستغیب تصریح کرد: اعتقاد داریم که در دیوان محاسبات در کنار رویکردهای نظارتی که با شعار”شفافیت و انضباط مالی” دنبال می شود، هر اندازه بتوانیم ورودی پرونده های تخلف را کاهش دهیم، عملکرد موفق‌تری داشته ایم.

در این جلسه همچنین دکتر محسن برزوزاده معاون فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات، با بیان اینکه نشست های تعاملی فی مابین این دستگاه نظارتی و دستگاه ها و نهادهای اقتصادی کشور از جمله بانک ها و بیمه ها ادامه می یابد اظهار داشت: با برگزاری این جلسات به دنبال آسیب شناسی و کمک به رفع مشکلات از راه های قانونی موجود هستیم.

وی با بیان اینکه شفاف سازی در سیستم بانکی و بیمه از موضوع های مهم و مورد توجه است، گفت: توجه به مولدسازی و استفاده از ظرفیت ها وامکانات بلااستفاده نیز باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

معاون دیوان محاسبات کشور گفت: هدف اصلی این نهاد نظارتی، در برگزاری جلسه های مختلف تعاملی، کمک به دستگاه های اجرایی و رفع مشکلات با هدف پیشگیری و تصمیم گیری برای رسیدن به رفاه عمومی جامعه است.

براساس این گزارش، در این نشست که با حضور مدیران عالی رتبه بانک ها و بیمه ها برگزار شد، شرکت کنندگان ضمن قدردانی از دیوان محاسبات به جهت برگزاری این جلسه، به بیان دغدغه ها و مشکلات خود در زمینه های مختلف پرداخته و خواستار کمک برای رفع آن شدند.
در پایان مقرر شد، برگزاری این جلسات تداوم داشته و همچنین پیگیری لازم نیز برای رفع مشکلات اقدام شود.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=218297

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰