تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
3

با تغییرات سلیقه ای در لایحه حجاب، تاثیر مثبتی در مقابله با بی حجابی ندارد

  • کد خبر : 221818
  • 15 آذر 1402 - 19:25
با تغییرات سلیقه ای در لایحه حجاب، تاثیر مثبتی در مقابله با بی حجابی ندارد
نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس : در واقع در مجلس دست هایی در کار بودند که این مصوبه (لایحه حجاب ) را از چارچوبش خارج کنند .
جمهوریت-نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس : در واقع در مجلس دست هایی در کار بودند که این مصوبه (لایحه حجاب ) را از چارچوبش خارج کنند .

نوروزی نماینده مجلس گفت: کار قانون گذاری وقتی سلیقه ای شد دیگر قانونگذاری نیست و سلیقه فرد است. قطعا این لایحه با توجه به اعمال سلیقه ای که از طرف برخی افراد در آن ایجاد شد در صورت تصویب شورای نگهبان نیز تاثیر مثبت را برای مقابله با بی حجابی نخواهد داشت.

حجت الاسلام حسن نوروزی در مورد لایحه عفاف و حجاب مجلس گفت: آنچه ما به عنوان کمیسیون قضایی و حقوقی در لایحه عفاف و حجاب دیدیم این بود که دستگاهها و وزارتخانه های مختلف را برای اجرای این قانون مکلف کردیم. برای وزارتخانه های کشور، آموزش ‌‌پرورش، علوم و سازمان های بهزیستی و صداوسیما به تناسب وظایفی که دارند تکالیفی در نظر گرفتیم.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در نهایت ما مصوبه ای ۸۰ماده ای را به شورای نگهبان تقدیم کردیم و آنچه که ما بروی آن کار کردیم و دنبال آن بودیم این بود که همه به وظایفشان عمل کنند اما کسانی در مجلس در پشت پرده این مصوبه کمیسیون را از چارچوب خارج کردند و همین باعث شد که هر کسی زیر بار وظایفش در هنگام اجرای این قانون نرود.

وی ادامه داد: در واقع در مجلس دست هایی در کار بودند که این مصوبه را از چارچوبش خارج کنند ما این دست ها را دست های خطرناکی می دانیم که سیستم قانونگذاری را از چارچوب خودش خارج کرده اند.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=221818

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰