تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
4

دفاع وزیر کشور از حجاب بانان : یکی می خواهد در مترو گل بدهد، یکی می خواهد تذکر زبانی می دهد، این ها مجوز لازم ندارد

  • کد خبر : 221145
  • 08 آذر 1402 - 18:40
دفاع وزیر کشور از حجاب بانان : یکی می خواهد در مترو گل بدهد، یکی می خواهد تذکر زبانی می دهد، این ها مجوز لازم ندارد
وزیر کشور : اساساً این ‌ها مجوز نیاز ندارند، این‌ها براساس قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر این‌ها مجوز دارند؛ لذا به مجوز نیازی ندارند که ما بخواهیم در وزارت کشور به آن‌ها مجوزی بدهیم
جمهوریت-وزیر کشور : اساساً این ‌ها مجوز نیاز ندارند، این‌ها براساس قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر این‌ها مجوز دارند؛ لذا به مجوز نیازی ندارند که ما بخواهیم در وزارت کشور به آن‌ها مجوزی بدهیم. ضمن اینکه ما قرارمان این نیست که راجع به فعالیت تک تک گروه‌ها بخواهیم مجوز بدهیم. خب یکی می‌آید در مترو می‌خواهد گل بدهد، یکی می‌خواهد تذکر زبانی بدهد. این‌ها در چارچوب‌های قابل قبول است

وزیر کشور بر لزوم حمایت از فعالیت آمران به معروف و ناهیان از منکر تاکید کرد و گفت: این‌ها وظیفه دارند و دستگاه‌ها هم موظف هستند از آن‌ها حمایت کنند. حتی در قانون مربوطه یعنی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اگر کسی مانع انجام فعالیت آن‌ها شود مجازات می شود یعنی برای آن جرم انگاری شده برای کسانی که مانع از فعالیت آن‌ها شوند.
 احمد وحیدی وزیر کشور در پایان جلسه امروز هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران، در رابطه با مساله انتشار یک ابلاغیه از سوی او درخصوص فعالیت‌های گروه‌هایی درخصوص امر به معروف و نهی از منکر در حوزه حجاب، گفت: مواضع ما در مورد عفاف و حجاب کاملا روشن است، هم مصوبات قانونی داریم و هم قانون داریم و براساس این مصوبات رعایت عفاف و حجاب بر همه دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی یک امر لازمی است. وزارت کشور هم مسئولیت نظارت بر این دستگاه‌ها و نهادها را براساس همان قوانین و مقررات برعهده دارد.
وی ادامه داد: این ها در مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی که توسط روسای جمهور وقت ابلاغ شده در سال‌های ۷۶، ۸۴ و ۹۸ ابلاغ شده ما مصوبات روشنی درخصوص عفاف و حجاب داریم و جرائم آن و مجازات ‌های آن از حیث عدم رعایت قوانین و مقررات در قانون مجازات اسلامی مشخص است. طبیعتاً وزارت کشور وظیفه دارد بر رعایت عفاف و حجاب نظارت کند و تلاش کرده است که این وظیفه را برابر مصوبات قانونی و تکالیف قانونی دنبال کند.
وحیدی افزود: همین الان هم همینطور است لذا اولا خواسته ما از همه دستگاه های دولتی و غیردولتی این است که باید به وظایف خود در رعایت بحث عفاف و حجاب دنبال کند.
وزیر کشور با تاکید بر لزوم حمایت از فعالیت آمران به معروف و ناهیان از منکر ابراز داشت: مساله دوم موضوع آمران به معروف و ناهیان از منکر است، این‌ها هم وظیفه دارند و دستگاه‌ها هم موظف هستند از آن‌ها حمایت کنند. حتی در قانون مربوطه یعنی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اگر کسی مانع انجام فعالیت آن‌ها شود مجازات می شود یعنی برای آن جرم انگاری شده برای کسانی که مانع از فعالیت آن‌ها شوند.
وحیدی در واکنش به سوالی درباره اینکه این افراد در چارچوب فعالیت خود فقط اجازه تذکر دارند و مجوز درگیری ندارند، تصریح کرد: وظیفه آن‌ها تذکر زبانی است که من در همه صحبت های خودم اشاره کردم، همین الان هم تاکید کردم که از همه گروه‌های آمران به معرف و ناهیان از منکر براساس وظیفه قانونی خود حمایت می‌کنیم، از آن‌ها قدردانی و تشکر می‌کنیم و این هم در ابلاغیه‌های مختلفی تکلیف دستگاه‌ها معلوم و به آن‌ها ابلاغ شده و به انجام آن نظارت می‌شود.
وی ادامه داد: حالا بعضی می‌گویند شما گفتید که ما مجوز خاص ندادیم، بله من گفتم که اساساً این ‌ها مجوز نیاز ندارند، این‌ها براساس قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر این‌ها مجوز دارند؛ لذا به مجوز نیازی ندارند که ما بخواهیم در وزارت کشور به آن‌ها مجوزی بدهیم. ضمن اینکه ما قرارمان این نیست که راجع به فعالیت تک تک گروه‌ها بخواهیم مجوز بدهیم. خب یکی می‌آید در مترو می‌خواهد گل بدهد، یکی می‌خواهد تذکر زبانی بدهد. این‌ها در چارچوب‌های قابل قبول است؛ بله خارج از تذکر زبانی موضوعش متفاوت است.
بیشتر بخوانید:
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=221145

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰