تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
3
امیرآبادی فراهانی خبر داد؛

طرح دوفوریتی برای دو دوازدهمی شدن بودجه۱۴۰۳

  • کد خبر : 220411
  • 01 آذر 1402 - 13:14
طرح دوفوریتی برای دو دوازدهمی شدن بودجه۱۴۰۳
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از تهیه طرح دوفوریتی توسط تعدادی از نمایندگان برای دو و یا سه دوازدهمی شدن بودجه 1403 کل کشور خبر داد.

جمهوریت–  احمد امیرآبادی در گفت‌‌‌وگوی اختصاصی با خبرنگار جمهوریت گفت : با توجه به اینکه امسال انتخابات مجلس دوازدهم را پیش رو داریم ، تعدادی از نمایندگان طرحی را برای بررسی بودجه سال آینده کل کشور به صورت دو دوازدهم آماده کرده اند .

وی افزود  : دلیل طراحان این دوفوریتی این است که نمایندگان برای رسیدگی دقیق تر به بودجه کل کشور فرصت بیشتری لازم دارند .
جمهوریت– طبق ماده ۱۸۲ آئین نامه داخلی مجلس، حداکثر تا اول آبان باید لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس ارائه می شد و حالا بیش ازیک ماه از زمان بررسی بودجه عقب هستیم .
بودجه دو یا سه دوازدهم، در حقیقت دو یا سه دوازدهم از کل رقم بودجه سال جاری به اضافه میزان تورم است که در اختیار دولت قرار می‌گیرد. تا پیش از ابلاغ نهایی قانون، امکان تخصیص بودجه در دستگاه های دولتی وجود داشته باشد و دولت بدون قانون بودجه متوقف نماند.

این نماینده مجلس بیان کرد: این طرح مخالفانی هم دارد چون بررسی بودجه دو مرحله ای شده و ابتدا احکام و درآمدها و هزینه ها بررسی می شود و بعد از تصویب، دولت در مرحله دوم ردیف ها و جداول را ارائه می کند.

البته پیش بینی امیرآبادی فراهانی، مخالفت اکثریت مجلس با این طرح بود و حالا باید به انتظار پایان بررسی برنامه هفتم توسعه در مجلس بود.
یشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=220411

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰