تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
5

امیری‌فر: اصلاح‌طلبان با صهیونیست‌ها همصدا شده‌اند

  • کد خبر : 219093
  • 21 آبان 1402 - 10:16
امیری‌فر: اصلاح‌طلبان با صهیونیست‌ها همصدا شده‌اند
عباس امیر فر: «به نظر من رادیکال‌های اصلاحات مشغول عقده‌گشایی شخصی‌اند. آنها همیشه می‌خواند فضای سیاسی ملتهب باشد و نمی‌خواهند در هیچ موضوعی ولو موضوع جهانی فلسطین وحدت ایجاد شود و متأسفانه برخی رسانه‌ها هم سخنان و یادداشت‌های آنها را پوشش می‌دهند و پخش می‌کنند. آنها از هیچ اتحادی خوششان نمی‌آید».

جمهوریت – برخی اصلاح‌طلبان در موضوع فلسطین سکوت کرده‌اند و انگار نمی‌خواهند همراه جریان جهانی ضدصهیونیستی این روزها شوند؛ شرایطی که دیگر ضدیت با صهیونیست‌ها محدود به کشورهای اسلامی نیست بلکه جهانی شده است اما برخی اصلاح‌طلبان گویا نمی‌خواهند حتی در این شرایط سخنی در دفاع از مظلومیت مردم غزه و محکوم‌کردن جنایت‌های بی‌سابقه صهیونیست‌ها بیان کنند.

عباس امیری‌فر، فعال سیاسی و از نزدیکان احمدی نژاد در دولت نهم و دهم، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «طیف‌های رادیکال اصلاح‌طلب یا در مواجهه جنایات بی‌سابقه صهیونیست‌ها سکوت کرده‌اند یا آنکه حتی سخنانی را مطرح می‌کنند که رنگ و نشان حمایت از مردم مظلوم در آنها دیده نمی‌شود. اما چرا؟ آنها چه هدفی را دنبال می‌کنند و چرا بعضا پیش می‌آید که به موضوع جهانی فلسطین نگاهی سیاست‌زده دارند؟

عباس امیری‌فر، تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «در میان اصلاح‌طلبان دو گروه وجود دارند؛ برخی از آنها که رسما از مردم فلسطین دفاع و جنایات صهیونیست‌ها را محکوم کرده‌اند و برخی دیگر افراطی‌هایی که در موضوع فلسطین مواضعی نابجا و غلط می‌گیرند؛ آن هم در شرایطی که دیگر موضوع فلسطین به کشورهای عرب و کشورهای اسلامی محدود نیست و حالا همه مردم جهان یک‌صدا از فلسطین دفاع می‌کنند و حتی یهودی‌های ساکن اراضی اشغالی هم به جنایات رژیم صهیونیستی انتقاد می‌کنند یا کلیمی‌های داخل ایران که به عملکرد جنایتکارانه صهیونیست‌ها اعتراض دارند. در این شرایط برخی از اصلاح‌طلبان در کمال تعجب مواضعی می‌گیرند که بسیار عجیب است و با صهیونیست‌ها همصدا شده‌اند».

او ادامه داد: «به نظر من رادیکال‌های اصلاحات مشغول عقده‌گشایی شخصی‌اند. آنها همیشه می‌خواند فضای سیاسی ملتهب باشد و نمی‌خواهند در هیچ موضوعی ولو موضوع جهانی فلسطین وحدت ایجاد شود و متأسفانه برخی رسانه‌ها هم سخنان و یادداشت‌های آنها را پوشش می‌دهند و پخش می‌کنند. آنها از هیچ اتحادی خوششان نمی‌آید».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «آنها این‌قدر بصریت ندارند که از سخنان سید حسین نصرالله دفاع کنند. یک روحانی شیعۀ مدافع ولایت فقیه که وقتی می‌گویند می‌خواهد سخنرانی کند، چهارمیلیارد نفر از مردم جهان می‌نشینند تا ببینند چه می‌گوید. این یک پیروزی بزرگ برای ایران است اما برخی از اصلاح‌طلبان این معنای بزرگ را نمی‌بینند و نمی‌گویند و سخنانی را مطرح می‌کنند که چنین تداعی می‌شود که انگار می‌خواهند از صهیونیست‌ها دفاع کنند و نتیجه این می‌شود که صهیونیست‌ها می‌گویند در ایران هم هستند افرادی که از ما حمایت کنند. هرچند همه اینها با تدابیر وحدت‌بخش رهبر معظم انقلاب خنثی می‌شود و جای نگرانی نیست اما ماهیت چنین نیروهایی برای همه مردم روشن شد».

او همچنین تصریح کرد: «اصلاح‌طلبانی که از مردم مظلوم فلسطین دفاع نکرده‌اند، ماهیت تاریک خود را عیان کردند. گاهی باید حوادثی رخ دهد تا ماهیت برخی روشن شود. آنها از یک‌سو به انحاء مختلف از رژیم صهیونیستی دفاع می‌کنند و از سوی دیگر می‌خواهند با هر موضوعی که مورد وحدت نظام و مردم باشد، مخالفت کنند زیرا آنها چشم دیدن وحدت در کشور را ندارند؛ ولو وحدت بر سر موضوعی باشد. من باور دارم برخی از این تندروهای اصلاح‌طلب دنبال ماجراجویی در سیاست داخلی‌اند و می‌خواهند همواره در کشور تنش و اختلاف وجود داشته باشد تا به اهداف سیاسی خود برسند و البته برخی از آنها هم ارتباطاتی با صهیونیست‌ها دارند که چنین مواضعی می‌گیرند. واقعا عجیب است که این افراد کشته‌شدن طفل‌های معصوم و بی‌گناه را می‌بینند و طوری حرف می‌زنند که از آن حرف‌ها دفاع از رژیم صهیونیستی بیرون آید».

امیری‌فر در پایان گفت: «اکنون وقتی وزیر خارجه آمریکا به ترکیه می‌رود تحویلش نمی‌گیرند. یعنی ترکیه پای مردم فلسطین ایستاده است اما این طیف‌های نمکنشانس اصلاح‌طلب یک کلام از مظلومیت فلسطین حرف نمی‌زنند. آنها نمی‌خواهند قدرت اسلام را ببینند. مثلا عباس عبدی می‌گوید در ایران چندده نفر هم برای حمایت از فلسطین جمع نشده‌اند و حکومت نتوانسته حتی تعداد محدودی را برای این منظور جمع کند. اولا دروغ می‌گوید و دیدیم که در ۱۳آبان و بعد از حمله طوفان‌الاقصی بسیاری از مردم ایران در دفاع از فلسطین در تمام شهرها به خیابان‌ها آمدند و ثانیا کافی است همین فردا اعلام شود که یک راهپیمایی دیگری برگزار شود تا همه مردم بار دیگر به صحنه بیایند. شخصی مانند عباس عبدی که سابقه تاریکی دارد و پرونده قضایی مفصلی هم دارد و حتی دخترش هم همین چند روز پیش بازداشت شده بود، کلا همیشه حرف‌هایی زده و اقداماتی انجام داده که در تضاد با امنیت ملی بوده است. به یاد داریم کارهایی که او در ماجرای روزنامه سلام یا در سال۸۸ انجام داد».

بیشتر بخوانید:

افشاگری های عضو نهاد ریاست جمهوری در دولت بهار ؛
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=219093

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰