تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
3

تنگسیری: اجازه قدرت‌نمایی به هیچ کشوری در خلیج فارس نمی‌دهیم

  • کد خبر : 218684
  • 17 آبان 1402 - 20:38
تنگسیری: اجازه قدرت‌نمایی به هیچ کشوری در خلیج فارس نمی‌دهیم
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه پاسداران مظهر اقتدار جمهوری اسلامی است، گفت: نیروی دریایی سپاه پاسداران اجازه قدرت‌نمایی به هیچ کشوری در خلیج فارس را نمی‌دهد.

جمهوریت-فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه پاسداران مظهر اقتدار جمهوری اسلامی است، گفت: نیروی دریایی سپاه پاسداران اجازه قدرت‌نمایی به هیچ کشوری در خلیج فارس را نمی‌دهد.

 دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز ( چهارشنبه) در همایش ملی فرصت‌ها و تهدیدات نوپدید دریایی در سالن همایش‌های صداوسیما مرکز گیلان، با اشاره به اینکه هدف از این همایش اجرای فرمایش فرمانده معظم کل قوا است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره به حضور مستمر در دریاها و اقیانوس‌ها تأکید داشته و هدف نیروی دریایی سپاه و ارتش علاوه بر توجه به حفاظت از مرزهای آبی کشور، حضور در دریاهای دوردست است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های نوین دشمن برای نفوذ به کشور از طریق دریا، گفت: تهدیدها در حال تحول است، لذا دانشگاه‌های نظامی برای مقابله با این تهدیدها باید به خوبی عمل کرده و برنامه‌ریزی‌های دقیق را انجام دهند و یکی از اهداف این همایش توجه به همین مسئله است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به استفاده از ظرفیت دریا در حوزه‌های مختلف برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، بیان کرد: ایران در دریا دارای منافع و امکانات بسیار زیادی است، از این رو دریا فرصتی بزرگ و راهبردی برای کشور بوده و باید از آن به درستی استفاده شود و نیروی دریایی سپاه نیز برنامه ویژه‌ای برای تحقق این مهم دارد.

سردار تنگسیری، نیروی دریایی سپاه پاسداران را مظهر اقتدار جمهوری اسلامی دانست و افزود: اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه دریا، زمین و هوا باعث تحمیل اراده بر قدرت‌های سیاسی دشمن و عقب‌نشینی آنان شده و نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز اجازه قدرت‌نمایی به هیچ کشوری را در خلیج فارس نمی‌دهد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری همایش ملی فرصت‌ها و تهدیدات نوپدید دریایی در شناسایی نقاط قوت کشور در عرصه دریا، تصریح کرد: امروزه در حوزه دریا برای اینکه فرصت را از دست ندهیم و غافلگیر نشویم، باید در مراکز دانشگاهی آگاه و آینده‌نگر باشیم لذا باید در زمینه فرصت‌ها و تهدیدهای پیش رو برنامه‌ریزی داشته باشیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در همایش ملی «فرصت‌ها و تهدیدهای نوپدید دریایی» باید در سه عرصه جغرافیا، تجهیزات، سلاح و امکانات پیشرفت‌های خود را به منصه ظهور بگذاریم، گفت: در پیشرفت علمی و نظامی و همچنین مقابله با تهدیدهای کشور در حوزه دریا  موفقیت در عرصه دریا باید از ظرفیت دانشگاه‌ها، اساتید و دانشگاه‌ها نظامی سپاه و ارتش استفاده شود.

دریادار تنگسیری با بیان اینکه عرصه دریا در جهان مهم و به ویژه برای جمهوری اسلامی بسیار مهم‌تر است، افزود: کشورها برای اعمال قدرت باید بهترین بهره‌برداری را از دریا داشته باشد و یکی از اهداف نیروهای نظامی در جمهوری اسلامی نیز همین امر است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به وابستگی اقتصاد کشور به دریا، تاکید کرد: ما به دریا نیازمندیم و ۹۰ درصد اقتصاد کشور وابسته به دریاست و از مسیر دریا عبور می‌کند. لازم است حتما امنیت این مسیر اقتصادی را تامین کنیم.

تنگسیری با بیان اینکه بیگانگان در منطقه خلیج فارس هم مخل امنیت هستند هم می‌توانند در زیست محیط منطقه مصیبت‌هایی بار آورند، اظهار کرد: اگر برای یک ناو یا زیردریایی با سوخت هسته‌ای در خلیج فارسی که ۲۵۰ کیلومتر مربع وسعت دارد، اتفاقی بیفتد ۱۱ سال از این آب و امکانات منطقه نمی‌شود استفاده کرد. همین بیگانگان کشتی‌های خود را در یک خلیج و محیط بسته آبی نمی‌آورند اما متاسفانه به منطقه ما بی‌احترامی می‌کنند و ما بارها به کشورهای منطقه گفته‌ایم که اگر بیگانگان چنین خرابکاری به وجود آورند دود آن به چشم خود کشورهای منطقه می‌رود.

وی یادآور شد: حوزه اطلاعات و امنیت بسیار مهم است و روزبه‌روز تهدیدات علیه ما تغییر می کند و باید خودمان را بر مبنای این تهدیدات آماده کنیم.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=218684

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰