تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024
5

پوتین: از دیدن تصاویر کودکان غزه مُشت انسان گره و چشمش گریان می شود/ فقط قلب های سنگی می توانند بی تفاوت باشند

  • کد خبر : 218031
  • 13 آبان 1402 - 14:30
پوتین: از دیدن تصاویر کودکان غزه مُشت انسان گره و چشمش گریان می شود/ فقط قلب های سنگی می توانند بی تفاوت باشند
دولت فدراسیون روسیه در 4 هفته گذشته پس از آغاز جنگ حماس و اسراییل دو بار اقدام به ارایه پیش نویس قطعنامه توقف جنگ و آتش بس فوری کرده است اما هر دو قطعنامه روسیه با وتوی آمریکا ناکام مانده است.

جمهوریت – ولادیمیر پوتین رییس فدراسیون روسیه روز جمعه در نشستی با گروهی از علمای مسلمان در روسیه از وحشت آفرینی اسراییل و حملات به غیرنظامیان در غزه انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، پوتین گفت تنها کسانی که “قلب سنگی” دارند می‌توانند بی تفاوت به رویدادهای نوار غزه نگاه کنند، جایی که اسرائیل حملات هوایی و زمینی را برای نزدیک به ۴ هفته ادامه داده و در جریان حملات اسراییل تاکنون نزدیک به ۱۰ هزار غیرنظامی کشته و  حدود ۳۵ هزار فلسطینی زخمی شده اند.

 

پوتین همزمان هشدار داد که ممکن است از رویدادهای غم انگیز برای تحریک خشونت استفاده شود و بنابراین باید از احساسات دور شد.

او گفت:” “زدن جرقه خشونت آسان است، بسیار آسان. با وحشت هایی که در آنجا (غزه) اتفاق می افتد، انجام آن آسان است… وقتی به کودکان رنج کشیده و خون آلود غزه نگاه می کنید، مشت هایتان گره می شود و اشک در چشمان شما جاری می شود. تنها آدم هایی با قلب سنگی می توانند بی تفاوت این تصاویر را تماشا کنند.”

پوتین همچنین درباره ناآرامی‌های هفته گذشته در فرودگاه “ماخاچکالا” در منطقه داغستان روسیه گفت که حمله به یهودیان بازگشته از اسرائیل نمی‌تواند به فلسطینیان کمک کند.

وی تاکید کرد: ما باید همه این اتفاقات را با دید روشن درک کنیم، بفهمیم ریشه شر از کجاست و از کجا می آید.

 

رئیس فدراسیون روسیه همچنین مدعی شد که تسلیحات غربی ارسال شده به اوکراین به دلیل فساد دولت اوکراین از خاورمیانه سر در می آورد.
او گفت: “اکنون آنها می گویند که سلاح های اوکراین از خاورمیانه سر در می آورد. البته این کار به این دلیل است که آنها (اوکراینی ها) آن را می فروشند. از جمله به طالبان و از آنجا به همه جا می رود.”

دولت فدراسیون روسیه در ۴ هفته گذشته پس از آغاز جنگ حماس و اسراییل دو بار اقدام به ارایه پیش نویس قطعنامه توقف جنگ و آتش بس فوری کرده است اما هر دو قطعنامه روسیه با وتوی آمریکا ناکام مانده است.

در مقابل دولت های غربی از جمله آمریکا نیز قطعنامه ای بدون وجود آتش بس فوری برای محکومیت حماس به خاطر حمله به اسراییل ارایه کردند که قطعنامه آنها نیز با وتوی روسیه و چین به تصویب نرسید.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=218031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰