تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
1

سخنگوی دولت مصوبات اخیر هیئت وزیران را تشریح کرد

  • کد خبر : 216665
  • 03 آبان 1402 - 14:41
سخنگوی دولت مصوبات اخیر هیئت وزیران را تشریح کرد
سخنگوی دولت از تصویب منابع لازم و محل تامین این منابع برای اختصاص شیر به مدارس دولتی خبر داد.

جمهوریت-سخنگوی دولت از تصویب منابع لازم و محل تامین این منابع برای اختصاص شیر به مدارس دولتی خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شاهد کشتار کودکان و زنان و غیرنظامیان در نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی هستیم. شورای امنیت ثابت کرد حق ناتو توان جلوگیری از جنگ ندارد. در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۷۰۰ غیرنظامی در غزه شهید شد. نهادهای بین المللی باید تدبیر عاجلی برای مقابله با این حجم از وحشی گری داشته باشند.

سخنگوی دولت با اشاره به حضور استادار خراسان شمالی در جلسه هیات دولت، گفت: او گزارش مفصلی  درباره تولید، طرح‌های آبی، مسکن، جوانان، اشتغال و موضوعات اولویت دار استان و موانع و مسائل استان ارائه کرد.

وی افزود: دولت امروز با تصویب آیین نامه اجرایی ماده ۴ قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق موافقت کرد تا شرایطی را برای صنایع بزرگ و انرژی بر فراهم کرد تا در احداث نیروگاه‌های حرارتی مشارکت کنند. این صنایع انرژی‌بر مکلف شدند حداقل ۱۰ هزارمگاوات نیروگاه حرارتی و تجدیدپذیر ایجاد کنند. مشوق‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شد تا سودآوری و انگیزه لازم برای این صنایع ایجاد شود و حرکت جهشی در تولید برق اتفاق بیفتد. امکان فروش برق تولیدی این نیروگاه‌ها برای همین صنایع سرمایه‌گذار مورد استفاده قرار می‌گیرد و امکان فروش به سایر صنایع وجود دارد. مصوبه دیگری برای تامین منابع خرید برق تولیدی نیروگاه های تجدیدپذیر، پیش بینی شد  تا از محل صرفه‌جویی مصرف انرژی همین نیروگاه، منابعی پیش‌بینی شود و در اختیار وزارت نیرو قرار گیرد تا از آن محل تامین هزینه برق صورت گیرد که کمک کند به پایداری و نظم بیشتر در تامین هزینه برق مصرفی نیروگاه‌های تجدیدپذیر تا سرمایه‌گذاری در این حوزه با توجیه اقتصادی مناسب‌تری همراه خواهد کرد.

وی با اشاره به وعده دولت باری اختصاص شیر به مدارس دولتی در سراسر کشور، گفت: امروز دولت منابع لازم و محل تامین این منابع برای اختصاص شیر به مدارس دولتی  را پیش‌بینی کرد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=216665

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰