تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
9
مختصات زنانه در گنگ‌پوشی؛

سلن اردم سرمربی زنان بسکتبال ترکیه کیست+ تصاویر

  • کد خبر : 216643
  • 03 آبان 1402 - 12:41
سلن اردم سرمربی زنان بسکتبال ترکیه کیست+ تصاویر
حالا که به‌طور جدی گوشی تلفن همراه به دنیای خصوصی و غیر خصوصی افراد نفوذ کرده، یکی از بهترین استفاده‌ها از دنیای مجازی شناخت افراد مهم است. افرادی که شاید تنها به واسطه‌ی رفتارشان مهم شده باشند. در دنیای ورزش چهره شدن سخت نیست اما شاید توجه مدیا بیشتر روی ورزشِ فوتبال باشد‌‌. تا ورزش‌های دیگر. اما یک هفته است که «سلن اردم» بر روی خط رسانه مجازی سهم عمده‌ای دارد.

جمهوریت – سلن اردم سرمربی تیم زنان بسکتبال «بلتیا اسپور» ترکیه و متولد سال ۱۹۸۸ در آنتالیاست. تنها سرمربی زن ترکیه‌ای سوپرلیگ بسکتبال زنان ING است که به «فاتح تریم» زن مشهور شده. «فاتح تریم» کیست؟ تریم (Fatih Terim) متولد ۱۲ شهریور سال ۱۳۳۲ در آدانای ترکیه، بازیکن سابق و مربی فوتبال اهل ترکیه است‌ که به امپراطور فوتبال ترکیه شهرت دارد. زبان بدن این دو مربی، شیوه‌ی تشویق و حمایتشان توجه زیادی جلب کرده است.

سلن اردم با ظاهر مافیایی؛ باطن مربیگری

«سلن اردم» ۳۵ ساله با بیش از ۱۸ سال سابقه مربیگری سوپرلیگ بسکتبال زنان را در لیگ ترکیه در کارنامه خود دارد. او فارغ‌التحصیل رشته تربیت بدنی است و از نوجوانی وارد رشته بسکتبال شد. او تا سال ۲۰۲۰ در تیم‌های مهمی بازی کرد و بعد از آسیب دیدن حرفه‌ی مربیگری را آغاز کرد. وی در حال حاضر به عنوان سرمربی «بلتیا اسپور» ترکیه در لیگ بسکتبال زنان ترکیه مشغول فعالیت است. لباس پوشیدن و رفتار منحصر به فرد «سلن» در مسابقات همیشه خبرساز بوده. حضور همیشگ او با کفش‌های پاشنه بلند و لباس‌های رسمی در مسابقات سوژه شبکه های اجتماعی است و حتی مورد انتقاد قرار گرفته است. اما حتی همین انتقادها نمی‌تواند دقت مدیا را از «اردم» بردارد. در نتیجه رسانه‌های ترک با تیتر «تیپ مافیایی سلن اردم» بار دیگر خبر را تا ایران رساندند.
استایل شیک «سلن اردم» که همیشه با کفش پاشنه بلند و جواهرات کامل می‌شود و سبک مربیگری‌اش، او را زنی مقتدر و قاطع نشان می‌دهد. همین شیوه‌ی ایستادن او گوشه‌ی زمین، هدایت کردن بازیکن‌ها، عصبانیت یا خوشحال شدن اردم و در کل زبان بدنش او را به چهره‌ی هفته تبدیل کرده است.

این مربی جنجالی در مصاحبه‌ای با تأکید بر تأثیرگذاری و جاه‌طلبی‌اش عنوان کرده: «من می‌خواهم تیمی بسازم که همه را تحت تأثیر قرار دهد. می‌خواهم تیمی با بازیکنان مشتاق و فضای خانوادگی داشته باشم».
«سلن اردم» سرمربی تیم زنان بسکتبال «بلتیا اسپور» ترکیه چهره‌‌ی جنجالی و پر بحث این هفته است.

سلن که از سال ۲۰۲۱ به عنوان سرمربی تیم بلتیااسپور ترکیه انتخاب شده و به عنوان تنها سرمربی زن ترک در سوپرلیگ بسکتبال زنان ING فعالیت می‌کند، به واسطه شور و هیجان زیاد و تشویق بازیکنان تحت سرپرستی‌اش، با فاتح تریم، امپراطور فوتبال ترکیه و سرمربی سابق تیم ملی این کشور مقایسه می‌شود‌. اردم به خاطر حضور با کفش‌های پاشنه‌دار در کنار زمین، حالات خاص بدن و صحبت‌های انگیزشی‌اش شناخته شده و گفته می‌خواهد تیمی را بسازد که همه تحت تاثیر آن قرار گیرند.

تو خود ترکیه هم خیلی از رسانه ها توجه ویژه ای به خانم اردم دارن و یکی از مهم ترین جنبه هایی که باعث شده این همه به اردم توجه شود کفش های پاشنه بلندی است که در تمامی مسابقات پا مکنه و با اون ها کنار زمین بازکنان تیمش رو کوچ میکنه. البته خیلی از پیج ها و صفحات تخصصی بسکتبال خیلی از این نوع پوشش خانم اردم استقبال نکردن و معتقدند کفش های پاشنه بلند و استایل اینچنینی خانم اردم باعث میشه حاشیه دور و بر تیمش زیاد بشه روی عملکر تیمش تاثیر منفی داره.

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=216643

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰