تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
2

جبهه پایداری در شهرستان‌ها فعال‌شد/ افراد اصلح را برای انتخابات معرفی می کنیم

  • کد خبر : 216333
  • 01 آبان 1402 - 10:45
جبهه پایداری در شهرستان‌ها فعال‌شد/ افراد اصلح را برای انتخابات معرفی می کنیم
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اعلام خبر فعال‌شدن شوراهای مرکزی جبهه پایداری در شهرستان‌ها، گفت: اگر به‌عنوان نمونه ۵ یا ۶ نفر در یک شهرستان به عنوان افراد کارآمد شناسایی شوند، قطعا از میان آن‌ها، افراد اصلح از سوی جبهه پایداری برای نمایندگی معرفی خواهند شد.

جمهوریت حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی در گفت‌وگو با ایرنا، با بیان اینکه جبهه پایداری، هر هفته جلسات خود را به صورت منظم برای بررسی مسائل مختلف کشور از جمله انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار می‌کند اظهار کرد: در موضوع انتخابات مجلس، یکی از اقداماتی که جبهه پایداری انجام داده، دعوت از شخصیت‌ها، افراد کارآمد و نخبه‌ی جامعه برای ثبت‌نام به عنوان داوطلب نمایندگی مجلس است.

وی افزود: بسیاری از این افراد به دلایلی، حاضر به پیش‌ثبت‌نام یا ثبت‌نام نهایی درانتخابات مجلس نبودند اما اعضای جبهه پایداری در نشست‌هایی، تلاش کردند آن‌ها را برای حضور در انتخابات قانع کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: برخی افراد کارآمد و توانا تصور می‌کردند که حتی اگر به عنوان نماینده انتخاب شوند، تاثیری بر جامعه و کشور نخواهند داشت اما اعضای جبهه پایداری در جلسات با آن‌ها، مسئولیت‌های داوطلب و اینکه چگونه این فرد کمک و حمایت خواهد شد و سبب اثرگذاری بر جامعه می‌شود را برای آن‌ها تشریح کردند.

وی با اشاره به راه‌اندازی شوراهای مرکزی جبهه پایداری در شهرستان‌ها و توابع آن، اظهار کرد: هدف از تشکیل این شوراها، شناسایی افراد توانمند است تا مشخص شود که کدام یک از آن‌ها، شاخصه‌های لازم برای احراز نمایندگی را دارند.

آقاتهرانی اضافه کرد: به همکاران شورای مرکزی شهرستان‌ها تاکید شده که فعال باشند تا افراد واجد شرایط و دارای صلاحیت لازم، شناسایی شوند و این رویه قطعا به انتخاب اصلح ختم می‌شود.

دبیرکل جبهه پایداری افزود: اگر به عنوان نمونه ۵ یا ۶ نفر در یک شهرستان به عنوان افراد کارآمد شناسایی شوند، قطعا از میان آن‌ها، افراد اصلح از سوی جبهه پایداری برای نمایندگی معرفی خواهند شد.

عملکرد خوب مجلس، سبب افزایش مشارکت مردم در انتخابات می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره راهکارهای افزایش مشارکت مردم در انتخابات مجلس اظهار کرد: وقتی مردم ببینند که مجلس عملکرد خوبی دارد، قطعا تمایل آن‌ها برای مشارکت در انتخابات بیشتر می‌شود؛ البته اگر مردم ببینند که مشکلات آن‌ها توسط مجلس حل نمی‌شود، به صورت طبیعی، مشارکت مردم در انتخابات کاهش خواهد یافت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مجلس یازدهم در بیش از سه سال فعالیت خود، عملکرد قابل قبولی نسبت به مجالس قبل در بخش‌های مختلف داشت تصریح کرد: تصویب برخی لوایح و طرح‌ها و قانون‌شدن آن‌ها، سبب شد برخی از مشکلات کشور حل شود؛ هرچند که در این مدت، ضعف‌هایی هم وجود داشته است.

آقاتهرانی تاکید کرد: یکی از ضعف‌های مجلس یازدهم، اطلاع‌رسانی و تبیین کم اقدامات انجام شده است؛ اینکه برخی معتقدند نباید درباره فعالیت موثر مجلس صحبت کرد، اشتباه است چراکه مردم باید بدانند کمیسیون‌ها و کمیته‌های مختلف مجلس، چه اقداماتی در راستای بهبود شرایط و رفع مشکلات آن‌ها انجام می‌دهند.

دبیرکل جبهه پایداری یادآور شد: وقتی مردم ببینند که برخی پروژه‌های کلان ملی در بخش‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با تصویب مجلس به سرانجام رسیده و همراه با اجرای دولت، روند رو به رشدی را طی می‌کند، قطعا میل و انگیزه مردم برای مشارکت در انتخابات بیشتر خواهد شد.

آقاتهرانی اضافه کرد: اگر نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون‌ها در مدت باقی‌مانده تا انتخابات مجلس، فعالیت‌ها و اقدامات خود را برای بهبود شرایط مردم ۲ تا چند برابر کنند، از نظر روانی، تمایل مردم برای مشارکت در انتخابات مجلس بیشتر خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر فردی که در خود این توانایی و ظرفیت را می‌بیند که می‌تواند برای مردم کاری انجام دهد، حتما برای داوطلبی نمایندگی مجلس باید ثبت‌نام کند و مردم هم برای تعیین سرنوشت خود و شهری که در آن زندگی می‌کنند، برای انتخاب فرد اصلح باید پای صندوق رای حاضر شوند.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=216333

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰