تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
2

وحیدی: ۲۳ هزار کلاس درس فاقد معلم است

  • کد خبر : 212983
  • 09 مهر 1402 - 16:18
وحیدی: ۲۳ هزار کلاس درس فاقد معلم است
یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:‌ در شرایطی که یک هفته از شروع آغاز سال تحصیلی جدید می‌گذرد بیش از ۲۳ هزار کلاس درس فاقد معلم هستند و باید مجلس شورای اسلامی به این موضوع و وضعیت نابسامان در آموزش و پرورش ورود کند.

جمهوریت-یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:‌ در شرایطی که یک هفته از شروع آغاز سال تحصیلی جدید می‌گذرد بیش از ۲۳ هزار کلاس درس فاقد معلم هستند و باید مجلس شورای اسلامی به این موضوع و وضعیت نابسامان در آموزش و پرورش ورود کند.

به گزارش ایسنا، محمد وحیدی در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه مجلس در تذکری اظهار کرد: مهرماه و آغاز سال تحصیلی را شاهد هستیم اما بیش از ۲۳ هزار کلاس درس فاقد معلم است آن هم در شرایطی که قانون اجازه استفاده از معلمان بازنشسته را داده است اما بازنشستگان استقبال نمی‌کنند چون پاداش دو سال گذشته‌شان را نگرفته‌اند.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر قانون مهرآفرین اجرا نشده و اجازه نمی‌دهند خرید خدمات آموزشی هم در کلاس‌ها درس بدهند، سوال این است که وظیفه مجلس شورای اسلامی و دولت چیست؟ معلمی که دو سال گذشته بازنشسته شده و پاداش نگرفته طبیعتا استقبالی از بازگشت به کلاس درس را ندارد وضعیت به گونه‌ای است که بچه‌ها در کلاس‌ها سرگردان هستند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درباره وضعیت استخدامی آزمون آموزگاری سوالی از وزیر آموزش و پرورش مطرح کردم که باید درباره وضعیت نابسامانی در آموزش و پرورش پاسخ دهد.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر وحیدی اظهار کرد: این نکته مهمی است، این روزها پیغام‌های زیادی به نمایندگان در این باره می‌گویند، من خودم پیگیر هستم. وزیر آموزش و پرورش هم به این موضوع توجه کند که در اول سال تحصیلی باید کلاس‌های مدارس مشکلی نداشته و دانش‌آموزان از درس عقب نیفتند.

وی ادامه داد: مجوز لازم برای استفاده از معلمان بازنشسته داده شده و منابع مالی هم در نظر گرفته شده ان شاءالله وزیر دقت کند بنده هم پیگیر هستم.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=212983

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰