تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
5
سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با جمهوریت:

جبهه پایداری لیست مستقل می‌دهد؛ پایداری‌ها می‌گویند صاحبان سبد اصلی رای هستند و تصمیمی برای تقسیم آن ندارند

  • کد خبر : 212845
  • 09 مهر 1402 - 10:36
جبهه پایداری لیست مستقل می‌دهد؛ پایداری‌ها می‌گویند صاحبان سبد اصلی رای هستند و تصمیمی برای تقسیم آن ندارند
فعال سیاسی اصولگرا می‌گوید جبهه پایداری به سمت ارائه لیست مستقل برای انتخابات مجلس دوازدهم می‌رود.

جمهوریت – سید حسین نقوی حسینی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت گفت: انتخابات اسفندماه سال جاری از چند جهت اهمیت مضاعفی دارد؛ نخست این که مشارکت حداکثری برای کشور در حوزه های مختلف ضروری است و دوم اهمیت سپردن نهاد خانه ملت به چهره و گروه هایی که بتوانند راهبری این نهاد را به درستی انجام دهند.

نماینده ادوار مجلس با بیان این که «تغییر قانون انتخابات مجلس مبنی بر لحاظ پیش ثبت نام اقدام بسیار خوبی بود»، تاکید کرد: این اصلاح مورد قدردانی است چرا که در مرحله اول همه کسانی که خود را در سطح نمایندگی مجلس می دیدند توانستند به صورت غرحضوری ثبت‌نام کنند و این تغییر قانون مورد استقبال بود.

وی ادامه داد: اگر درصد نامزد شدگان در مرحله پیش ثبت نام را با ثبت نام در دوره های قبل مقایسه کنیم، می بینیم که  اتفاق خوبی رخ داده و و این نرخ رشد قابل توجهی داشته است و از همه جناح ها و سلایق هم در این مرحله حضور دارند ، در عین حال فرصتی مضاعف بر فرصت سال های گذشته برای تیم های بررسی مدارک در وزارت کشور و شورای نگهبان ایجاد شده که اسناد و مدارک را دقیق تر مورد بررسی قرار دهند و پیش ثبت نام‌ها نوید انتخاباتی پرشور را می‌دهد

بیشتر بخوانید:

نقوی حسینی درباره وضعیت فعالیت های انتخاباتی در اردوگاه اصولگرایان تاکید کرد: اصولگرایان چند شعبه هستند و روی توافق نهایی صحبت نکرده اند ، شورای وحدت و شورای ائتلاف هر کدام کمیته انتخابات دارد و  گروه های دیگر نیز فعالیت های انتخاباتی خود را آغاز کرده اند.

وی همچنین گفت: یک گروه دیگر هم عدالت طلبان ایران اسلامی هستند و مسئول کمیته انتخاباتی آن ها نیز خود من هستند و در این گروه بالغ بر ۱۵۰ حوزه انتخابیه را بررسی کردیم .

نقوی حسینی در پاسخ به این سوال که آیا جبهه پایداری با دیگر اصولگرایان برای انتخابات مجلس دوازدهم ائتلاف و وحدت خواهد کرد، گفت: جبهه پایداری در حال ارزیابی حوزه ها و کرسی های نمایندگی استان ها است اما هنوز روی ائتلاف واحد گفت و گویی صورت نگرفته و رایزنی هایی در این مورد انجام نشده است.

وی ادامه داد: تصور میکنم با توجه به مسائل مجلس در ۴ سال گذشته ، بین پایداری ها و جریان آقای قالیباف و مسیری که جبهه پایداری در حال طی کردن آن است، این تشکل در حال حرکت به سمت لیست مستقل است.

وی تاکید کرد: البته آن‌ها استدلال هایی دارند و می گویند سبد آراء بیشتر متعلق به آن‌ها است و چرا باید این سبد را با دیگران تقسیم کنند و بعد مدیریتی انتخاب شود که مورد تایید آنها نباشد.

نقوی حسینی با بیان این که «ممکن است در آینده بزرگان جریان اصولگرا بنشینند و فکری برای وحدت کنند»، خاطر نشان کرد: به نظر من باید یک لیست واحد ارائه شود و در حوزه‌های تک نماینده هم با انسجام بهتری برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=212845

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰