تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
3
وزیر علوم خبر داد

امکان جذب دانش‌آموختگان دکتری به عنوان امریه سربازی در دوره پسا دکتری

  • کد خبر : 212601
  • 07 مهر 1402 - 18:17
امکان جذب دانش‌آموختگان دکتری به عنوان امریه سربازی در دوره پسا دکتری
وزیر علوم با بیان اینکه طرح‌های دستیار فناوری، برگزاری تور فناوری و پسا دکتری از جمله برنامه‌های جدید وزارت علوم در زمینه ارتباط علم و صنعت است، گفت: با اذن مقام معظم رهبری دانش‌آموختگان دکتری می‌توانند به عنوان امریه سربازی جذب دوره پسا دکتری شوند که می‌تواند بدنه پژوهش و فناوری ما را تقویت کند.

جمهوریت-وزیر علوم با بیان اینکه طرح‌های دستیار فناوری، برگزاری تور فناوری و پسا دکتری از جمله برنامه‌های جدید وزارت علوم در زمینه ارتباط علم و صنعت است، گفت: با اذن مقام معظم رهبری دانش‌آموختگان دکتری می‌توانند به عنوان امریه سربازی جذب دوره پسا دکتری شوند که می‌تواند بدنه پژوهش و فناوری ما را تقویت کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل در نخستین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان که با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری و رئیس صندوق شکوفایی و نوآوری در سالن قلم کتابخانه ملی برگزار شد، گفت: نگاه دنیا به علم و فناوری و پدیده‌های نوظهور ویژه است و اگر ما این نگاه ویژه را به این حوزه نداشته باشیم، از دنیا عقب می‌مانیم.

وی تأکید کرد: هوش مصنوعی، ایتترنت اشیاء، میکرو الکترونیک و صنعت رباتیک و علوم شناختی حوزه‌هایی هستند که نیازمند سرمایه‌گذاری و توجه ویژه هستند.

زلفی‌گل افزود: کشورهای پیشرفته به مزیت‌های نسبی سرزمین خود اکتفا نمی‌کنند و با علم و فناوری، برای خود مزیت جدید ایجاد می‌کنند.

وزیر علوم گفت: علم و دانش ابزار تولید قدرت نرم هستند که راه ارزان توسعه و پیشرفت محسوب می‌شوند و هم در رشته‌های علوم انسانی و هنر و هم علوم فنی و مهندسی، زمینه تولید اقتدار و قدرت نرم وجود دارد.

وی اظهار کرد: اقلیم چهار فصل و تنوع قومی و زبانی، منابع نفت و گاز و صنایع معدنی از مزیت‌های نسبی کشور ما هستند که باید با علم و فناوری از آنها ارزش افزوده ایجاد کنیم و مهم‌تر از همه، با ابزار علم و فناوری برای کشور مزیت جدید بیافرینیم.

وزیر علوم گفت: اگر ما با استفاده از علم و فناوری، وسیله و تجهیزاتی درست کنیم که در صنعت و منازل مردمان دنیا استفاده شود، در واقع هم درآمد کسب کرده‌ایم و هم جاذبه دنیا را نسبت به کشور خود افزایش داده‌ایم.

وی به برنامه معاونت فناوری وزارت علوم برای حضور دانشجویان عضو انجمن علمی در پارک‌های علم و فناوری اشاره کرد و کفت: طرح‌های دستیار فناوری، برگزاری تور فناوری و پسا دکتری از جمله برنامه‌های جدید وزارت علوم در زمینه ارتباط علم و صنعت است.

وی همچنین اضافه کرد: با اذن مقام معظم رهبری دانش‌آموختگان دکتری می‌توانند به عنوان امریه سربازی جذب دوره پسا دکتری شوند که می‌تواند بدنه پژوهش و فناوری ما را تقویت کند.

وزیر علوم به حضور برخی ار اعضای هیات علمی و یاوران علمی در بخش صنعت و سازمان‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: این اقدام هم پیوند دانشگاه و صنعت را بیشتر می‌کند و هم از جمله راه‌های استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها در صنعت و تولید است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از دست‌اندرکاران برگزاری نخستین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان قدردانی کرد و گفت: باید برگزاری این رویداد را به فال نیک بگیریم؛ زیرا نشان‌دهنده نگاه ویژه دولت مردمی به توسعه علم و فناوری‌های جدید و توسعه صنعت دانش‌بنیان است.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=212601

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰