تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
5
وزیر راه و شهرسازی:

بانک‌ها به نهضت ملی مسکن تسهیلات بدهند

  • کد خبر : 212575
  • 07 مهر 1402 - 16:02
بانک‌ها به نهضت ملی مسکن تسهیلات بدهند
وزیر راه و شهرسازی بر همکاری بانک‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت: رئیس کل بانک مرکزی جلسه‌ای را برگزار کرد که در آن جلسه تمامی بانک‌ها حضور داشتند و مقرر شد تا بانک‌ها همکاری لازم را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام دهند

جمهوریت-وزیر راه و شهرسازی بر همکاری بانک‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت: رئیس کل بانک مرکزی جلسه‌ای را برگزار کرد که در آن جلسه تمامی بانک‌ها حضور داشتند و مقرر شد تا بانک‌ها همکاری لازم را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام دهند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، امروز ۶ مهر در حاشیه افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس در گفتگو با خبر ۱۴ شبکه یک سیما گفت: در ابتدای دولت  ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر به ارث رسیده بود که بدون آورده و بدون تامین منابع بود. هم اکنون در دولت سیزدهم با منابعی که دولت در حال تامین آن است بخشی از واحدهای باقی مانده تکمیل شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با افتتاح ده هزار واحد مسکن مهر پردیس هم اکنون واحدهای تکمیل و تحویل شده به متقاضیان به یکصد هزار واحد رسیده است.

بذرپاش توضیح داد: در شهر جدید پردیس بیش‌از ۲۹ هزار واحد مسکن مهر  باقی مانده بود که امروز ده هزار واحد افتتاح شد و بیش‌از ۱۹ هزار واحد دیگر باقی مانده است که تا پایان سال ۱۲ هزار واحد دیگر افتتاح می‌شود و حدود ۷ هزار واحد دیگر نیز در سال آتی تکمیل و تحویل می‌شود.

به گفته وی، در کنار واحدهای مسکونی که در شهرهای جدید افتتاح می‌شود افتتاح خدمات روبنایی در برنامه است که امروز ۱۸ پروژه شامل ۶ مدرسه با ۱۸۳ کلاس، ۴ بوستان، ۴ مجموعه ورزشی، یک مدرسه و چندین مجموعه خدماتی و تجاری افتتاح شد.

وی برتوسعه سرانه آموزشی و خدماتی شهرهای جدید تاکید کرد و توضیح داد: این سیاست و رویکرد در تمامی شهرهای جدید در حال اجرا است همان طور که در هفته گذشته ۷ مدرسه در پرند به بهره‌برداری رسید. همچنین در شهر جدید مهستان چندین مدرسه،بوستان ، فضای سبز به بهره برداری رسید که این نهضت توسعه و بهره برداری در شهرهای جدید ادامه دارد.

عضو کابینه دولت سیزدهم توضیح داد: هدف از این کار است تا به سرانه قابل قبول آموزشی، خدماتی و سایر سرانه‌ها دز شهرهای جدید برای سکونت پذیر شدن آنها دست یابیم.

وی در بخش دیگر از صحبت‌های خود بر همکاری بانک‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت: رئیس کل بانک مرکزی جلسه‌ای را برگزار کرد که در آن جلسه تمامی بانک‌ها حضور داشتند و مقرر شد تا بانک‌ها همکاری لازم را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام دهند.

وی افزود: از وزیر امور اقتصاد و دارایی خواستیم تا جلسات خود را تشکیل دهد تا بانک‌ها برای اجرای دستور ریاست رئیس جمهور برای مشارکت طرح نهضت ملی مسکن مشارکت یابند و ارایه تسهیلات بانکی عملیاتی شود.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=212575

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰