تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 21 May , 2024
6

انتقاد یک روزنامه از تپسی پس از ماجرای هک این پلتفرم

  • کد خبر : 209113
  • 14 شهریور 1402 - 10:24
انتقاد یک روزنامه از تپسی پس از ماجرای هک این پلتفرم
متاسفانه این اولین باری نیست که اطلاعات کاربران از یک پلتفرم ایرانی لو می‌رود و به دنبال این لو رفتن، آنچه که ضربه می‌خورد اعتماد کاربر است.

جمهوریت-متاسفانه این اولین باری نیست که اطلاعات کاربران از یک پلتفرم ایرانی لو می‌رود و به دنبال این لو رفتن، آنچه که ضربه می‌خورد اعتماد کاربر است. مشکل تپسی برای هک چه سخت‌افزاری بوده باشد و چه نرم‌افزاری، باز هم متاسفانه یک ماه این مساله را کتمان کرد و با کاربران خود صادقانه مشکل را پیش نبرد.

به گزارش جماران، روزنامه فرهیختگان نوشت: خبر از توییتر بنیان‌گذار و مدیرعامل تپسی منتشر شد.

دقیقا دو روز گذشته، میلاد منشی‌پور، مدیرعامل تپسی در توییتر خود نوشت: «طی روزهای گذشته، متوجه دسترسی غیرمجاز به زیرساخت شرکت تپسی و برداشت بخشی از اطلاعات شدیم. به محض کشف این موضوع، ضمن ثبت شکایت، پلیس را در جریان قرار دادیم و راه دسترسی آنها را بستیم. مطابق ایمیل‌هایی که از گروه مهاجم دریافت کرده‌ایم، قصد آنها از این کار اخاذی بوده و برای عدم نشر اطلاعات، درخواست پول کرده‌اند. ما تصمیم گرفتیم به این اخاذی تن ندهیم؛ چراکه در مذاکره با آنها متوجه شدیم که نه‌تنها ضمانتی برای عدم نشر اطلاعات و سوءاستفاده‌های آتی وجود ندارد، بلکه تشویقی برای ادامه‌‌ این اقدام درمورد سایر شرکت‌ها نیز خواهد بود. در ادامه، تلاش ما کمک به پلیس برای شناسایی گروه مهاجم و جلوگیری از فروش اطلاعات است. در انتها، بابت این اتفاق متاسفم، مسئولیت آن را می‌پذیرم و حتما بررسی دقیقی درمورد دلایل وقوع آن انجام خواهم داد. متعاقبا گزارش این بررسی را اعلام خواهم کرد.»

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=209113

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰