تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
2
گزارشی از آخرین جزئیات لایحه حجاب

جریمه‌ها پابرجاست،ممکن است که جریمه دست قوه باشد یا پلیس؟

  • کد خبر : 207410
  • 31 مرداد 1402 - 16:27
جریمه‌ها پابرجاست،ممکن است که جریمه دست قوه باشد یا پلیس؟
یک منبع آگاه درباره وضعیت لایحه حجاب و عفاف گفت:لایحه عفاف و حجاب درحال‌حاضر در کمیسیون مربوطه درحال نهایی شدن است و درحال هماهنگی با قوه‌قضائیه و پس از هماهنگی در سامانه بارگذاری می‌شود.

جمهوریت-فرهیختگان نوشت: یک منبع آگاه درباره وضعیت لایحه حجاب و عفاف گفت:لایحه عفاف و حجاب درحال‌حاضر در کمیسیون مربوطه درحال نهایی شدن است و درحال هماهنگی با قوه‌قضائیه و پس از هماهنگی در سامانه بارگذاری می‌شود. پس از این در صحن علنی مجلس می‌آید و در صحن علنی درمورد زمان آزمایشی آن رای‌گیری می‌شود. رئیس مجلس هم پیرو آن به شورای نگهبان نامه خواهد زد.

بنابراین باید درباره لایحه در صحن علنی درباره اجرای آزمایشی آن مثلا ۵ یا ۷ سال رای‌گیری شود. این پروسه هنوز طی نشده و به شورای نگهبان هم ارسال نشده است.

تغییرات لایحه بسیار زیاد و اختلاف‌نظرات هم در رابطه با لایحه حجاب و عفاف بسیار جدی است. همچنین این‌گونه نیست که هیچ چالش جدی‌ای نداشته باشد، پر از چالش است و اختلاف نظرات میان قوه و کمیسیون و میان نمایندگان زیاد است. همچنان جریمه‌ها درخصوص لایحه پابرجاست، اما مساله این است که مثلا میزان جریمه چقدر باشد یا جریمه دست قوه باشد؟ دست پلیس باشد؟ اختیارات پلیس چقدر باشد؟ آیا توانایی بازداشت دارد یا ندارد؟ مسائل اینجاست.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=207410

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰