تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
5

درآمدکارمزدی ۱۳ هزار میلیاردی در ۱۴ بانک

  • کد خبر : 201154
  • 30 تیر 1402 - 15:54
درآمدکارمزدی ۱۳ هزار میلیاردی در ۱۴ بانک
طبق گزارش‌های کدال 14 بانک در بهار امسال بیش از 13.5 همت درآمد از محل کارمزد کسب کرده‌اند که بانک ملت با سهم 33 درصدی از این میزان (معادل 4.5 همت) در صدر بانک‌ها قرار دارد.

جمهوریت-طبق گزارش‌های کدال ۱۴ بانک در بهار امسال بیش از ۱۳٫۵ همت درآمد از محل کارمزد کسب کرده‌اند که بانک ملت با سهم ۳۳ درصدی از این میزان (معادل ۴٫۵ همت) در صدر بانک‌ها قرار دارد.

به گزارش اکوایران، طبق گزارش‌های کدال ۱۴ بانک در بهار امسال بیش از ۱۳٫۵ همت درآمد از محل کارمزد کسب کرده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد از میان ۲۹ بانک کشور تنها بانک‌های پاسارگاد، ملت، اقتصاد نوین، پست بانک ایران، صادرات، کارآفرین، سینا، دی، خاورمیانه، سامان، پارسیان، رسالت، موسسه اعتباری ملل و تجارت نسبت به انتشار گزارش عملکرد ماهانه خود اقدام کرده‌اند.

بانک ملت در صدر درآمدهای کارمزدی

بررسی آخرین گزارش عملکرد این بانک‌ها نشان می‌دهد در بهار امسال معادل ۱۳ هزار و ۵۱۲ میلیارد تومان درآمد کارمزدی نصیب ۱۴ بانک شده است که بانک ملت در صدر آن قرار دارد. بانک ملت در بهار امسال قریب به ۴٫۵ همت درآمد از محل کاردمزدهای دریافتی داشته است.

درآمدی که بانک ملت از محل کارمزد داشته است از میزان درآمد این بانک از محل اوراق بدهی، سرمایه‌گذاری‌ها و سپرده‌گذاری هم بیشتر بوده است. بعد از بانک ملت، بانک‌های تجارت و اقتصادنوین بیشترین درآمد کارمزدی را بهار امسال داشته‌اند.

در بهار امسال درآمد کارمزدی بانک تجارت معادل ۲٫۸ همت و برای بانک اقتصاد نوین معادل ۱٫۶ همت بوده است.

همچنین بانکی که در بهار امسال کمترین درآمد را از محل کارمزد داشته، بانک موسسه اعتباری ملل و بانک قرض‌الحسنه رسالت بوده است؛ این دو بانک هرکدام به ترتیب معادل ۵۱ میلیارد تومان و ۱۴٫۵ میلیارد تومان از محل کارمزدهای دریافتی، درآمد کسب کرده‌اند.

اواسط اردیبهشت امسال بود که بانک مرکزی اعلام کرد با توجه به تغییر سطح عمومی قیمت‌ها و همچنین بر مبنای پیشنهادهای واصله و بررسی‌های به‌عمل آمده، انواع و حداکثر میزان کارمزد خدمات بانکی ریالی و الکترونیکی را مورد بازنگری و به‌روزرسانی داده و میزان کارمزد خدمات بانکی را افزایش داد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=201154

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰