تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
3

امام: خاتمی را رهبر جریان اصلاحات می دانیم

  • کد خبر : 199407
  • 20 تیر 1402 - 20:34
امام: خاتمی را رهبر جریان اصلاحات می دانیم
جواد امام سخنگوی جبهه اصلاحات اظهار کرد: در مجموع آذر منصوری محکومیتی ندارد، همچنین عضویت و مسئولیت او در جبهه اصلاحات امر جدیدی نیست و اگر آقایان به لحاظ قانونی ادعایی دارند این ادعا را باید در درجه اول به خود شخص و در درجه دوم به آن سازمان و نهاد حزب ابلاغ کنند که از این طریق خود فرد هم بتواند از خود دفاع کند.

جمهوریت-جواد امام سخنگوی جبهه اصلاحات اظهار کرد: در مجموع آذر منصوری محکومیتی ندارد، همچنین عضویت و مسئولیت او در جبهه اصلاحات امر جدیدی نیست و اگر آقایان به لحاظ قانونی ادعایی دارند این ادعا را باید در درجه اول به خود شخص و در درجه دوم به آن سازمان و نهاد حزب ابلاغ کنند که از این طریق خود فرد هم بتواند از خود دفاع کند.

به گزارش جماران؛ جواد امام، سخنگوی جبهه اصلاحات، در واکنش به خبر اخیر وزارت کشور مبنی بر اینکه نهاد مذکور آذر منصوری را به عنوان رییس جبهه اصلاحات به رسمیت نمی‌شناسد، به منیبان گفت: تاکنون درباره صلاحیت آذر منصوری برای ریاست جبهه اصلاحات موردی به ما ابلاغ نشده است. علی‌القاعده اگر آقایان تصمیمی مطابق قانون می‌گیرند باید ابلاغ رسمی هم صورت بگیرد اینکه از طریق رسانه‌ها صحبت می‌شود و اتهاماتی را وارد می‌کنند از نظر قانونی، پذیرفته نیست.

او افزود: علاوه بر این دو سال از عضویت آذر منصوری در جبهه اصلاحات می‌گذرد او در این مدت عضو هیئت رئیسه جبهه و سخنگوی آن بوده، همزمان دبیرکل حزب اتحاد بوده، لذا ریاست آذر منصوری در جبهه اصلاحات و فعالیت او مورد جدیدی نیست. البته آقایان خودشان قانونگذار هستند و باید ناظر باشند چراکه نمایندگان مجلس که در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب حضور دارند. بنده فکر می‌کنم اگر موردی وجود دارد باید بگویند بر چه اساسی این گفته می‌تواند قانونی باشد و چرا تا امروز هیچ اقدامی انجام ندادند.

امام ضمن تاکید بر عادی بودن روال انتخاب آذر منصوری تصریح کرد: واقعیت امر این است که انتخاب آذر منصوری به عنوان رییس جبهه اصلاحات امر جدیدی نیست چراکه همه اعضای جبهه، صَلاحیت دارند تا در ارکان جبهه قرار بگیرند از جمله آذر منصوری که با رأی اکثریت اعضا به عنوان رئیس جبهه اصلاحات انتخاب شد. علاوه بر این، طبق گفته‌های آذر منصوری، او دو ماه پیش عدم سوء پیشینه گرفته و حتی اخیراً پرونده‌ای درباره مسمومیت دختران دانش‌آموز علیه آذر منصوری تشکیل داده بودند که در مراحل دادرسی او تبرئه شد.

سخنگوی جبهه اصلاحات در ادامه اظهار کرد: در مجموع آذر منصوری محکومیتی ندارد، همچنین عضویت و مسئولیت او در جبهه اصلاحات امر جدیدی نیست و اگر آقایان به لحاظ قانونی ادعایی دارند این ادعا را باید در درجه اول به خود شخص و در درجه دوم به آن سازمان و نهاد حزب ابلاغ کنند که از این طریق خود فرد هم بتواند از خود دفاع کند. نمی‌شود به صورت یک طرفه از طریق رسانه فردی را متهم و محکوم کرد و هم با این ادعا که جبهه مقابل قانون قرار گرفته آن را زیرسوال ببرند، در صورتی که فعالیت جبهه اصلاحات کاملا قانونی است و همه هم مطلع هستند. در حقیقت جبهه اصلاحات موردی نبوده که کسی امروز آن را کشف کرده باشد، اگر آقایان امر کشف شده‌ای را اعلام می‌کنند پس بگویند فعالیت جبهه اصلاحات در این دو سال به چه صورت بوده است؟ بنابراین این جبهه حضور خارجی دارد.

او با تأکید بر قانونی بودن فعالیت جبهه اصلاحات ادامه داد: آقایان می گفتند اصلاحات تمام شد، حالا نگران شدند به نظر من بیشتر از باب نگرانی این اظهارات را منتشر می‌کنند. البته این قبیل اظهارات قانونی نیستند بلکه بیشتر صحبت‌های یک جریان سیاسی است که رقیب جریان اصلاحات است و بیش از اینکه رقیب جریان اصلاحات باشد، رقیب مردم محسوب می‌شود. منظور از جریان رقیب، پایداری ها هستند چرا که اصول‌گرایان هم کنار گذاشته شدند و عنان کار دست پایداری است.

امام در واکنش به اینکه وزارت کشور دبیرکلی آذر منصوری بر حزب اتحاد ملت را به رسمیت نشناخته، اظهار کرد: آنچه تاکنون شنیدیم مباحثی است که به صورت شفاهی شنیدیم و موردی به صورت رسمی به ما ابلاغ نشده است.

او درباره اینکه برخی از رقابت آذر منصوری و مولاوردی برای ریاست جبهه اصلاحات خبر دادند، خاطرنشان کرد: همه اعضای جبهه اصلاحات صلاحیت و شایستگی قرار گرفتن در مقام ریاست جبهه را داشتند اما در درجه اول خود اشخاص باید بپذیرند. یکی از شایستگان مولاوردی بود اما او به هیچ‌ وجه رضایت نداد که برای ریاست جبهه اصلاحات داوطلب شود و علی‌رغم اینکه اعضای جبهه از او درخواست داشتند اما او نپذیرفت که در معرض انتخاب قرار بگیرد. آذر منصوری هم ابتدا زیربار نمی‌رفت اما بنابر اصرار اعضای جبهه اصلاحات در معرض رأی قرار گرفت و با رأی اکثریت انتخاب شد.

امام درباره تداوم حمایت خاتمی از جبهه اصلاحات یادآور شد: ما همچنان خاتمی را رهبر جریان اصلاحات می‌دانیم و همواره تلاش می‌کنیم نگاه معنوی، سیاسی و فرهنگی او سرلوحه جبهه اصلاحات باشد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=199407

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰