تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
5

نشانه واضح شکست خوردن سیاست فیلترینگ اینستاگرام

  • کد خبر : 194914
  • 02 تیر 1402 - 16:49
نشانه واضح شکست خوردن سیاست فیلترینگ اینستاگرام
این آمارها نشان می‌دهند بازار بر فیلترینگ پیروز شده و سیاست فیلترینگ اگرچه در کوتاه‌مدت کسب‌وکارها را مختل کرده اما بازارها در نهایت توانسته‌اند مسیر خود را پیدا کنند.
جمهوریت-در حالی که فیلترینگ اینستاگرام در آغاز باعث اختلال در کار و تعطیلی فروشگاه‌های فعال شده بود، به نظر می‌رسد که در چند وقت اخیر فیلترینگ تاثیر خود را از دست داده و کسب‌وکارهای این بستر در حال جان گرفتن است.
به گزارش تجارت فردا،فیلتر شدن اینستاگرام بر بخش بزرگی از جامعه که تجارت خود را در بر این پلتفرم شکل داده بودند اثر گذاشت، و پرسش این است که پس از گذشت چند ماه این محدودیت به کجا رسیده است.
فیلترینگ اینستاگرام فعالیت ۶۳۰ هزار فروشگاه فعال در این پتفرم را در ۹ ماه گذشته مختل کرد. بیش از ۳۰۰ هزار فروشگاه تعطیل شد و سفارش‌های روزانه از ۷۳۰ هزار مورد به ۱۵۰ هزار سفارش کاهش یافت.
در این مدت فروش روزانه فروشگاه‌ها از ۱۲۰ میلیارد تومان به ۱۷ میلیارد تومان رسید و بیش از ۲۷ هزار میلیارد تومان زیان روی دست فروشندگان گذاشت.
در سه ماه گذشته برخی محدودیت‌های اینترنتی برداشته شده و دولت بدون اینکه به صورت رسمی اعلام کند،از شدت فیلترینگ کاسته است. خبر خوب اینکه این روزها ۳۳۰ هزار فروشگاه موجود، روزانه ۵۵۰ هزار سفارش دریافت می‌کنند و فروش روزانه آنها به مرز ۱۴۰ میلیارد تومان رسیده است.
این آمارها نشان می‌دهند بازار بر فیلترینگ پیروز شده و سیاست فیلترینگ اگرچه در کوتاه‌مدت کسب‌وکارها را مختل کرده اما بازارها در نهایت توانسته‌اند مسیر خود را پیدا کنند. آیا سیاستگذار با اولویت دادن به اقتصاد، از فیلترینگ اینستاگرام کوتاه می‌آید؟
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=194914

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰