تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
5
تذکر نماینده مجلس به رئیس‌جمهور:

چرا مردم باید هزاران میلیارد به جیب کاسبان فیلترینگ بریزند؟

  • کد خبر : 192407
  • 21 خرداد 1402 - 18:42
چرا مردم باید هزاران میلیارد به جیب کاسبان فیلترینگ بریزند؟
بدری تأکید دارد که شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های جهانی صرفاً برای سرگرمی نبوده و بستری برای فعالیت اقتصادی و پژوهش هستند.

جمهوریت-بدری تأکید دارد که شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های جهانی صرفاً برای سرگرمی نبوده و بستری برای فعالیت اقتصادی و پژوهش هستند.

به گزارش ایسنا ،نماینده مجلس طی تذکری شفاهی به رئیس‌جمهور، از وضعیت فیلترینگ و صرف هزاران میلیارد تومان برای فیلترشکن انتقاد کرد. بدری تأکید دارد مردم صرفاً برای سرگرمی در پلتفرم‌های جهانی حضور ندارند و شبکه‌های اجتماعی بستر فعالیت اقتصادی و ابزار پژوهش هستند.

«صدیف بدری»، نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس، در جریان جلسه علنی امروز، در تذکری شفاهی به رئیس‌جمهور و وزیر ارتباطات گفت: «تکلیف فیلترینگ و محدودیت‌های بی‌نتیجه اعمال‌شده بر پلتفرم ها و سکوهای اجتماعی جهانی را یک بار برای همیشه روشن کنید. با چه منطقی تصمیم گرفته شد که در شرایط اقتصادی کنونی، با تداوم سیاست‌های شکست‌خورده در حوزه اینترنت، از جیب مردم ۵۰ هزار میلیارد تومان به حساب کاسبان فیلترینگ واریز شود؟»

او تأکید دارد که نباید این مهم را فراموش کرد که مردم صرفاً برای سرگرمی در پلتفرم‌های جهانی حضور ندارند، بلکه شبکه‌های اجتماعی بستر فعالیت‌های اقتصادی برای هزاران کسب‌وکار و ابزار تحقیق و پژوهش هزاران دانشجو و استاد در کشور هستند.

بدری بار دیگر از صرف میلیاردها تومان برای خرید فیلترشکن انتقاد کرد و گفت: «چرا مردم باید ماهانه هزاران میلیارد تومان هزینه کنند تا به پلتفرم‌هایی دسترسی داشته باشند که وکلا و مسئولان حرف‌های خود را در آنجا می‌زنند؟ آیا درست است که مردم برای شنیدن حرف‌های مسئولان نیز نیازمند فیلترشکن باشند و ماهانه هزینه زیادی را برای خرید فیلترشکن صرف کنند؟»

گفتنی است برخی از نمایندگان مجلس همچون «جلال رشیدی کوچی»، «معین‌الدین سعیدی» و «محمدحسن آصفری» نیز پیش از این از گردش مالی ۵۰ هزار میلیارد تومانی کاسبان فیلترینگ انتقاد کرده و خواستار رفع محدودیت‌های فضای مجازی شده‌اند.

این درحالی است که دولتمردان برای رفع فیلتر، بارها شرط پذیرفتن قوانین ایران و معرفی نماینده توسط پلتفرم‌های محدودشده را مطرح کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=192407

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰