تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
5

افزایش ابهامات در ماجرای توزیع سکه‌ها در تیم ملی فوتبال

  • کد خبر : 192373
  • 21 خرداد 1402 - 17:10
افزایش ابهامات در ماجرای توزیع سکه‌ها در تیم ملی فوتبال
احسان اصولی سخنگوی فدراسیون فوتبال روز گذشته (شنبه) پس از جلسه هیئت رئیسه، به سؤالات مختلفی پیرامون شرایط این فدراسیون و تیم‌های ملی پاسخ داد.

جمهوریت-تنویر افکار عمومی به سبک فدراسیون فوتبال درباره سکه‌های اهدایی تنها سبب افزایش ابهامات شده و خبری از شفاف‌سازی در این مورد نیست.

به گزارش  تسنیم، احسان اصولی سخنگوی فدراسیون فوتبال روز گذشته (شنبه) پس از جلسه هیئت رئیسه، به سؤالات مختلفی پیرامون شرایط این فدراسیون و تیم‌های ملی پاسخ داد.

یکی از پرسش‌هایی که اصولی را به چالش کشید، مسئله اهدای سکه و پژو ۲۰۶ در آستانه حضور تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بود. سخنگوی فدراسیون اما درباره تعداد سکه‌های اهدایی اظهار بی‌اطلاعی کرد. وی البته تخصیص این سکه‌ها را رد نکرد و آن را در چارچوب آیین‌نامه‌ها و قوانین دانست.

از ابتدای خرداد اخباری درباره تخصیص ۶۰۰ سکه به اعضای تیم ملی فوتبال از سوی نهاد ریاست جمهوری به گوش می‌رسید. مدیر رسانه‌ای تیم ملی ایران و مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش در این باره اعلام کرد که ۱۰ سکه به بازیکنان و برخی از اعضای کادر فنی، و پنج سکه به سایر اعضای تیم ملی و «بقیه» اهدا شد. وی گفت که رئیس فدراسیون فوتبال پاداشی نگرفته، اما خبری از جزئیات این مسئله و اینکه چه افراد دیگری پاداش‌ها را دریافت کرده‌اند، ندارد.

فدراسیون فوتبال نیز بعضاً اخبار و بیانیه‌هایی را منتشر می‌کند که ابهام خاصی را از بین نمی‌برد! فدراسیون روز ۱۶ خرداد بیانیه‌ای در این باره صادر و اهدای سکه و پژو ۲۰۶ به اعضای هیئت رئیسه فدراسیون را تکذیب کرد. این بیانیه اختصاص ۶۰۰ سکه را نادرست خواند، اما تعداد این سکه‌ها را هم اعلام نکرد.

اکنون این پرسش به وجود می‌آید که چه تعداد سکه توزیع شده و چرا هیچ‌کس تعداد دقیق را نمی‌داند یا نمی‌گوید؟ وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال چرا در این باره شفاف‌سازی نمی‌کنند؟ بعضاً خبرهایی از سرنوشت سکه‌های توزیع‌ شده به گوش می‌رسد که عجیب است. برای اینکه جلوی چنین مواردی گرفته شود، بهترین کار شفاف‌سازی از سوی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال است اما تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده و صحبت‌ها و اطلاعیه‌ها بر ابهامات افزوده است. با سکوت این دو نهاد شاید بهتر باشد مرجعی فراتر مثلاً نهاد ریاست جمهوری این کار را انجام دهد تا نقطه پایانی بر ابهامات و شایعات باشد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=192373

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰