تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
4
برنامه عربستان:‌

ارتقای لیگ فوتبال سعودی به رتبه ۱۰ جهان

  • کد خبر : 191363
  • 16 خرداد 1402 - 20:55
ارتقای لیگ فوتبال سعودی به رتبه ۱۰ جهان
ولیعهد عربستان از آغاز طرحی برای خصوصی سازی باشگاه های ورزشی این کشور و سرمایه گذاری هنگفت در آنها خبر می دهد.
جمهوریت-ولیعهد عربستان از آغاز طرحی برای خصوصی سازی باشگاه های ورزشی این کشور و سرمایه گذاری هنگفت در آنها خبر می دهد.

بنا بر گزارش واس، شاهزاده «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی بعد از ظهر امروز (دوشنبه) پروژه سرمایه گذاری و خصوصی سازی باشگاه های ورزشی این کشور را پس از تکمیل اقدامات اجرایی مرحله اول و در راستای دستیابی به اهداف «چشم انداز ۲۰۳۰» در بخش ورزشی راه اندازی کرد.

مرحله کنونی پروژه خصوصی سازی شامل موافقت با سرمایه گذاری شرکت های بزرگ و آژانس های توسعه در باشگاه های ورزشی این کشور در ازای واگذاری مالکیت آنها به طرف های سرمایه گذار می شود.

 در حالی که مرحله اول این پروژه شامل تهیه پژوهش های لازم برای خصوصی سازی باشگاه های ورزشی در عربستان بوده، در مرحله کنونی قرار است شماری از باشگاه های این کشور از سه ماهه پایانی سال جاری میلادی برای خصوصی سازی عرضه شوند.

پروژه خصوصی سازی باشگاه های ورزشی عربستان همچنین بر سه هدف استوار است که «ایجاد فرصت و محیط جذاب برای سرمایه گذاری در بخش ورزشی، ارتقای سطح حرفه گری و حکمرانی در باشگاه های ورزشی و ارتقای سطح باشگاه ها و توسعه زیرساخت های آنها» هستند.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، عربستان می خواهد از واگذاری باشگاه های ورزشی و به طور کلی خصوصی سازی آنها، به جهش های کیفی در رشته های مختلف ورزشی دست یابد و لیگ فوتبال این کشور نیز در میان ۱۰ لیگ برتر جهان قرار بگیرد و درآمدهای آنها افزایش پیدا کند.

عربستان همچنین به دنبال آن است که درآمدهای سالانه لیگ فوتبال این کشور از ۴۵۰ میلیون به بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال (از ۱۲۰ به ۴۸۰ میلیون دلار) افزایش یابد و ارزش بازار این لیگ نیز از سه میلیارد به بیش از هشت میلیارد ریال (از ۸۰۰ میلیون به بیش از دو میلیارد و ۱۳۰ میلیون دلار) برسد.

این در حالی است که هدف چشم انداز عربستان برای سال ۲۰۳۰ میلادی در بخش ورزشی، «ترغیب بخش خصوصی و توانمندسازی آن جهت مشارکت در توسعه ورزش در راستای دستیابی به تمایز مطلوب برای تیم های ملی، باشگاه های ورزشی و فعالان در همه سطوح» است.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=191363

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰