تاریخ : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 12 May , 2024
2

اذعان تلخ معاون رئیسی به تصمیم غیر کارشناسى مجلس

  • کد خبر : 188997
  • 02 خرداد 1402 - 13:09
اذعان تلخ معاون رئیسی به تصمیم غیر کارشناسى مجلس
میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی دیروز در همایش ملی بهره‌وری ایران، اظهار کرده بود: بهره‌وری و ارتقای آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نباید آن را به موضوع کم اهمیتی تقلیل دهیم.

جمهوریت-رضا امیری: مجلس شورای اسلامی با تصویب یک قانون به مجادله بر سر تغییر ساعت پایان داد. این در حالی بود که کارشناسان هشدار داده بودند عدم تغییر ساعت در نیمه اول سال موجب تحمیل هزینه سنگین به کشور به دلیل افزایش مصرف برق خواهد شد.

 

به گزارش نواندیش، نمایندگان مجلس انقلابی اما با قاطعیت این نظر را رد و عنوان می کردند عدم تغییر ساعت هیچ هزینه ای برای دولت نخواهد داشت.

دولت سیزدهم نیز به هر دلیل بر این نظر مجلس صحه گذاشت و قانون ممنوعیت تغییر ساعت اجرایی شد.

 

حالا دولت در عمل و در مواجه با شرایط جدید اقدام به تغییر ساعت کار ادارات برای کاهش مصرف برق کرده است. به معنی دیگر، از یک طرف دولت و مجلس عدم تغییر ساعت را موجب ایجاد هزینه نمی دانند و از طرف دیگر با تغییر ساعت کار ادارات به حدود ۶ صبح، از پیامدهاى مهم این تفییر در صرفه جویی در هزینه های برق و دولت می گویند!

در آخرین اظهارنظر از این دست، سخنان معاون رئیس‌جمهور مبنی بر صرفه‌جویی هزاران میلیاردی با تغییر یک ساعت کاری در ادارات بار دیگر قانون غیرکارشناسی مجلس و سکوت دولت درباره این اقدام پرهزینه را مورد توجه قرار می دهد.

میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی دیروز در همایش ملی بهره‌وری ایران، اظهار کرده بود: بهره‌وری و ارتقای آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نباید آن را به موضوع کم اهمیتی تقلیل دهیم. به عنوان مثال همان طور که یک بار این موضوع را به وزیر نیرو عنوان کردیم، می‌توان با جابجایی یک ساعت از ساعات کاری ادارات و کارمندان هزاران میلیارد تومان صرفه‌جویی کرد و این موضوع مدیریت ساعات کاری و تاثیر آن در بهره‌وری از مسائل مهم و مورد توجه در دنیاست.

 

این موضوع البته ربطی به بهره ورى ندارد. چون اگر بهره ورى ملاک بود چنین قانونى وضع نمى شد. یا اگر قانون درست بود نباید به جاى ساعت رسمى، ساعت کارى تغییر مى کرد!

 

قبلا در این باره در نواندیش نوشتیم که فردی زمین می خورد و برای اینکه وانمود کند روی برنامه این اتفاق افتاده، بقیه مسیر را سینه خیز می رود. این حکایت دولت و مجلس در بحث تغییر ساعت و شاید تصمیمات و اقدامات دیگر است!

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=188997

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰