تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
4
وزیر نیرو:

حقابه ایران از هیرمند را پیگیری خواهیم کرد

  • کد خبر : 188018
  • 26 اردیبهشت 1402 - 18:50
حقابه ایران از هیرمند را پیگیری خواهیم کرد
دولت برای تامین منابع آب هیرمند گام‌های جدی تعریف کرده و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، حقابه ایران از رود هیرمند را تا وصول پیگیری خواهیم کرد.

جمهوریت– وزیر نیرو گفت: دولت برای تامین منابع آب هیرمند گام‌های جدی تعریف کرده و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، حقابه ایران از رود هیرمند را تا وصول پیگیری خواهیم کرد.

به نقل از ایسنا : علی‌اکبر محرابیان ضمن اشاره به دستور رئیس‌جمهور مبنی بر پیگیری حقابه هیرمند تا حصول نتیجه اظهار داشت: پیرو دستور ویژه رئیس جمهور به منظور تعیین و تکلیف مسئله آب شرق کشور، روز گذشته جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط در این موضوع تشکیل شد.

وزیر نیرو در تشریح جلسه برگزار شده گفت: در این جلسه ابعاد مختلف حل مسئله حقابه هیرمند مورد بررسی قرار گرفت و پس از گزارشاتی که دستگاه‌های مختلف ارائه کردند، تصمیماتی به منظور احقاق حق ایران اتخاذ شد.

ی افزود: مطابق گزارش‌های ارائه شده در این جلسه، دولت طالبان متعهد به عملیاتی کردن معاهده هیرمند و پرداخت حقابه ایران بر اساس این معاهده شده است.

محرابیان تاکید کرد: دولت برای تامین منابع آب هیرمند گام‌های جدی تعریف کرده و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ما حقابه ایران از رود هیرمند را وصول خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، اخیرا رئیس‌جمهور در دستوری ویژه وزرای امور خارجه و نیرو را مامور به پیگیری حقابه هیرمند کرد. بلافاصله پس از این دستور، وزیر نیرو از جلسه‌ای با حضور کلیه دستگاه‌های ذی‌ربط برای تعیین تکلیف این مسئله خبر داد

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=188018

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰