تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
10
مهدی باقری ، نماینده مردم زنجان و طارم:

خاندوزی در مجلس و دولت مدافع شفافیت بود و هست/ گام مهم وزارت اقتصادی در آغاز مسیر معرفی ابربدهکاران بانکی

  • کد خبر : 175292
  • 20 دی 1401 - 15:22
خاندوزی در مجلس و دولت مدافع شفافیت بود و هست/ گام مهم وزارت اقتصادی در آغاز مسیر معرفی ابربدهکاران بانکی
عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس یازدهم با اشاره به پیگیری وزیر اقتصاد برای فروش اموال مازاد بانک ها و نظارت بر ارائه تسهیلات خرد و بدون ضامن و  معرفی ابربدهکاران بانکی گفت: خاندوزی در مجلس و دولت مدافع شفافیت بود و هست.

جمهوریت – مهدی باقری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس یازدهم در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت در ارزیابی از عملکرد وزارت اقتصاد و امور دارایی ذیل مدیریت سید احسان خاندوزی در دولت سیزدهم گفت: خاندوزی وزیری ساعی است و همکار ما در مجلس بود واز افرادی بود که بحث شفایت را به عنوان ابزار اعتمادسازی و اجرای عدالت در مجلس و دولت همراه کرد

عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی در ادامه تاکید کرد: خاندوزی و تیم او در وزارت اقتصاد از روزی که در وزارتخانه حاضر شدند، در حیطه ماموریتی خود پیگیر این مسائل بودند.

وی با اشاره به پیگیری وزیر اقتصاد برای فروش اموال مازاد بانک‌ها و نظارت بر ارائه تسهیلات خرد و بدون ضامن و  معرفی ابربدهکاران بانکی گفت: خاندوزی در مجلس و دولت مدافع شفافیت بود و هست.

باقری تاکید کرد: طبیعی است که ما به صورت کلی گلایه‌مندیم که برای بازپرداخت یک قسط وام ۵ میلیون تومانی با مردم چگونه رفتار می‌شود در حالی که با پدیده ابربدهکاران بانکی در کشور وجود دارند و به همین دلایل هم مساله شفافیت مهم است و باید مردم بدانند پول این کشور در اختیار چه کسانی است.

نماینده مردم زنجان و طارم با تاکید بر این روند فعلی عملکردی وزارت اقتصاد در معرفی ابربدهکاران بانکی مورد تایید و حمایت مجلس است، گفت: این روند باید با نظارت و مدیریت شخص وزیر اقتصادی ادامه پیدا کند.

وی افزود: اصلاحات نظام مالیاتی نیز در این دوره توسط وزیر اقتصاد آغاز شده و علاوه بر این که با همکاری مجلس، وزارت اقتصادی راه‌های فرار مالیاتی را شناسایی و مسدود کرده موضوع کاهش‌۵٪مالیات بنگاه‌ها و شرکت‌ها نیز موضوع مهم و خوبی است.

باقری با تاکید بر این که اقدام وزارت اقتصاد در زمینه ساماندهی مجوزهای کسب‌وکار نیز مهم بوده است، گفت: در حال حاضر نمایندگان مجلس پیگیر اجرای قانون هستند و از وضعیت کنونی رضایت ندارند چرا که موضوع تسهیل صدور مجوزها به اندازه مورد قبول مجلس و البته خود دولت رخ نداده است.

وی خاطر نشان کرد: تا زمانی که شروط غیر ضروری صدور مجوزها که عموما هم مربوط به رویه داخلی دستگاه ها است، اصلاح و حذف نشود و مردم تاثیر آن را مشاهده نخواهند کرد.

عضو هیات رییسه کمیسیون قضای و حقوقی مجلس با تاکید بر این که  برای آنکه تسهیل صدور مجوزها در عمل رخ دهد باید رویه فعلی اصلاح شود، خظار نشان کرد: رویه فعلی که اعلام می‌کنیم شروط حذف شده اما در عمل شرایط باقی‌مانده است نمی توان مورد رضایت مجلس است اما می بینیم که در این زمینه وزارت اقتصاد گام های مهمی برداشته و خود پیگیری تحقق این مطالبات است.

بیشتر بخوانید:

 

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=175292

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰