تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
5
سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:

موج آنفلوآنزا تا ۳ ماه آینده ادامه دارد

  • کد خبر : 168871
  • 16 آبان 1401 - 10:56
موج آنفلوآنزا تا ۳ ماه آینده ادامه دارد
دکتر عرشی گفت: امسال یک ماه زودتر وارد موج شیوع آنفولانزا شدیم و انتظار داریم روند ابتلا به بیماری و موج آنفلوآنزا دو تا سه ماه آینده طول بکشد.

جمهوریت، دکتر شهنام عرشی سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره وضعیت شیوع ‌آنفلوآنزا در کشور اظهار کرد:‌ موج آنفلوآنزا همه‌ساله عمدتاً‌ در اواسط آبان‌ماه اتفاق می‌افتد اما امسال یک ماه زودتر وارد این موج شدیم و انتظار داریم روند ابتلا به بیماری و موج آنفلوآنزا دو تا سه ماه آینده طول بکشد و حوالی بهمن‌ماه از شدت موج کاسته شود.

وی افزود:‌ الآن حدود دو هفته است که از نظر ابتلا به بیماری به ثبات رسیده‌ایم و اگر اتفاق جدیدی نیفتد احتمال اینکه تعداد موارد آنفلوآنزا افزایش پیدا کند کمتر است ولی در دو تا سه هفته آینده مشخص می‌شود که وضعیت چگونه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

آنفلوآنزا را جدی بگیریم

سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد:‌ حدود ۹۵ درصد موارد ابتلا به آنفلوآنزا در کشور آنفلوآنزای نوع A و حدود ۵ درصد نیز آنفلوآنزای نوع B است و برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری به مردم توصیه می‌کنیم در فضاهای بسته از ماسک استفاده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند؛ همچنین افراد دارای علائم بیماری از حضور در تجمعات خودداری و خود را قرنطینه کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=168871

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰