تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
11
حشمت الله فلاحت پیشه:

سرمای پیش روی اروپا چقدر در مذاکرات هسته‌ای به نفع ایران است

  • کد خبر : 163381
  • 16 شهریور 1401 - 19:08
سرمای پیش روی اروپا چقدر در مذاکرات هسته‌ای به نفع ایران است
نماینده ادوار مجلس گفت: دوستانی که روی از راه رسیدن فصل سرما در اروپا و نیاز به انرژی تاکید دارند، باید دقت کنند که روسیه بازی انرژی را با اروپا شروع کرده و محافظه‌کاران و جمهوری خواهان مخالفت برجام و لابی صهیونیستی همین تلاش را انجام می‌دهند.

جمهوریتحشمت الله فلاحت پیشه، نماینده ادوار مجلس مهم‌ترین ضربه به روند احیای برجام را مساله اوکراین خواند و گفت: پیرو آثار همین مساله است که شاهدیم اخیرا در ایران این بحث مطرح شده که اگر تا دو ماه دیگر ایران توافق را امضا نکند، خواهد توانست امتیازات بیشتری را از  آمریکا و اروپا بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: دوستانی که این تحلیل را مطرح می‌کنند، روی از راه رسیدن فصل سرما در اروپا و نیاز به انرژی تاکید دارند. به خصوص که روسیه بازی انرژی را با اروپا شروع کرده است. در سوی دیگر نیز محافظه‌کاران و جمهوری خواهان مخالفت برجام و لابی صهیونیستی همین تلاش را انجام می‌دهند، هدف آنها این است که مذاکرات تا انتخابات نوامبر به نتیجه نرسد. هرچند که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که محبوبیت بایدن ۹ درصد افزایش یافته، اما این به معنی آن نیست که بایدن بتواند مانع شکست دموکرات‌ها در انتخابات میان دوره‌ای کنگره بشود.

فلاحت ییشه همچنین گفت: بعد از نوامبر نیز کنگره با اکثریت تازه‌ای مواجه می‌شود که سراشیبی آن به سود جمهوری‌خواهان است و پنج ابزار بایدن را با ناکامی مواجه می‌کند. البته همین جریانات تند در امریکا و لابی صهیونیستی می‌دانند که اگر برجام به نتیجه نرسد، یکی از مهم‌ترین سیاست‌هایی که بایدن بر آن تاکید کرده بود با عدم توفیق مواجه می‌شود و همین هم سبد رای دموکرات‌ها را کاهش خواهد داد.

وی افزود: من اولا این موضوع را قبول دارم و بارها تاکید کرده‌ام که نباید به گونه‌ای به تیم مذاکره کننده ایران فشار آورد که نتواند در راستای منافع ملی تصمیم بگیرد. اما در عین حال نباید ، تحلیل‌هایی را به جریان سیاست خارجی کشور تحمیل کرد که تحلیل‌ها اثرگذار، عینی و واقع‌گرایی نیستند؛ مشخصا همین بحث سرما.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=163381

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰