تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
15
علیرضابیگی در گفت‌وگو با جمهوریت:

برای پایداری ساختار هسته‌ای باید هزینه‌ داد

  • کد خبر : 148799
  • 13 اسفند 1400 - 16:12
برای پایداری ساختار هسته‌ای باید هزینه‌ داد
نماینده مجلس یازدهم می گوید باید برای پایداری ساختار هسته ای هزینه‌های لازم داده شود و این مساله برای ملت ایران یک اصل است.

جمهوریت ، سیما پروانه گهر – احمدعلیرضا بیگی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت درباره گزارش های اخیر دولت و جلسه نمایندگان با علی شمخانی، دبیرشورای عالی امنیت ملی پیرامون مذاکرات وین گفت: بر اساس گزارش هایی که به مجلس رسیده است، در روند مذاکرات پیشرفت هایی صورت گرفته و این پیشرفت ها در برگیرنده برخی مطالبات جمهوری اسلامی ایران نیز هست اما گلایه هایی نیز از جانب مجلس وجود دارد .

بیشتر بخوانید:

وی خاطر نشان کرد: بخش عمده ای از گلایه ها مربوط به مسائلی است که ما به عنوان دستاورد از توافق احیاء برجام مطالبه می کنیم و در این زمینه برای مجلس ابهاماتی وجود دارد.

علیرضا بیگی با بیان این که ما اصرار داریم که باید از منافع برجام بهره ببریم اما تضمینی وجود ندارد که آنچه در دوران ترامپ رخ داد باز تکرار نشود، گفت: متاسفانه ما گزارشی دریافت نکرده و ندیدیم که در زمینه مذاکرات دور جدید برای احیاء برجام، تضمینی اخذ شده باشد که دوباره رفتار رییس جمهور آمریکا مبنی بر ترک یه طرفه توافق رخ ندهد.

این نماینده مجلس یازدهم درباره مسائلی که مجلس در مذاکرات وین خط قرمز تلقی می کند، تاکید کرد: باید برای پایداری ساختار هسته ای هزینه‌های لازم داده شود و این مساله برای ملت ایران یک اصل است.

علیرضا بیگی درباره جلسه غیرعلنی اخیر مجلس که قالیباف در آن به نمایندگان درباره مذاکرات وین گزارش داد، گفت: اخیرا رییس مجلس هم در یک جلسه غیرعلنی گفته که ایران بر حفظ ساختار هسته‌ای خود اصرار دارد و خواستار تضمین‌های اقتصادی همچون فروش نامحدود نفت است و خود ایشان هم معتقد بود که باید از مذاکرات بهره اقتصادی ببریم و بتوانیم بدون محدودیت نفت بفروشیم؛ بانک مرکزی نیز منابع حاصل از فروش نفت را جابجا کند

نماینده مجلس یازدهم همچنین خاطر نشان کرد: در مذاکرات بخشی از خواسته‌های ما برآورده شده اما هنوز موضوعات حل‌نشده‌ای وجود دارد که بیشتر به تضمین‌ها باز می‌گردد، ما هم متوجه هستیم که این موضوع مستلزم زمان است و ما هم خودمان را ملزم می‌دانیم که تعهدات‌مان پایاپای و متعادل انجام شود.

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=148799

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰