تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
10

تخم مرغ؛ یک عضله ساز حرفه‌ای

  • کد خبر : 145493
  • 10 بهمن 1400 - 11:12
تخم مرغ؛ یک عضله ساز حرفه‌ای
سفیده تخم مرغ به رغم غنی بودن از خالص‌ترین نوع پروتئین، دارای میزان ناچیزی از کربوهیدرات ها، چربی و کلسترول است.

جمهوریت : پروتئین سفیده تخم مرغ به راحتی جذب ماهیچه‌ها می‌شود و باید بدانید که سفیده تخم مرغ در واقع دارای مقادیر بسیاری پروتئین به نام آلبومین است و در بدنسازی نقش یک خوراکی کامل را ایفا می‌کند.

سفیده تخم مرغ و برخی ویژگی‌های آن

به گزارش سرویس سلامت جمهوریت ، سفیده تخم مرغ در واقع دارای مقادیر بسیاری پروتئین به نام آلبومین است که یک منبع عالی از انرژی محسوب می‌شود و همانطورکه میدانید این تنها پروتئینی است که سریع توسط بدن جذب می‌شود و این امر سبب افزایش فوری انرژی در بدن خواهد شد و همانطور که می‌دانید، پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ در ساخت عضلات همچنین تقویت آن‌ها کمک کند. پروتئین به طور طبیعی دارای اسید‌های آمینه است که برای ساخت عضلات بسیار ایده آل است.

بدنسازانی که از سفیده تخم مرغ در رژیم غذایی خود بهره نمی‌گیرند در واقع موقعیت بسیار ممتازی را از دست می‌دهند، زیرا سفیده تخم مرغ به رغم غنی بودن از خالص‌ترین نوع پروتئین، دارای میزان ناچیزی از کربوهیدرات ها، چربی و کلسترول است.

پروتئین سفیده تخم مرغ به راحتی جذب ماهیچه‌ها می‌شود و هر سفیده بدون زرده در حدود ۶/۳ گرم پروتئین خالص دارد که حاوی تمامی ۸ اسید آمینه اساسی مورد نیاز بدن شامل والین، لوسین، ایزولوسین، لیزین، متیونین، فنیل آلانین، ترئونین و تریپتوفان است و ویتامین‌های A, E, K, B ۱۲، ریبوفلاوین و اسید فولیک نیز به وفور در سفیده تخم مرغ یافت می‌شود که در ساخت ماهیچه‌ها نقشی اساسی بر عهده دارند.

فواید سفیده تخم مرغ برای بدنسازی

در حقیقت باید بگوییم تخم مرغ در بدنسازی نقش یک خوراکی کامل را ایفا می‌کند، اما چطور؟!، با توجه به اینکه سفیده تخم مرغ غنی از ویتامین‌های A، E و K و مجموعه‌ای از ویتامین‌های گروه B مانند B۱۲، B۱، اسید فولیک و ریبوفلاوین است، می‌تواند به راحتی این کار را انجام دهد.

همچنین سفیده تخم مرغ دارای امگا ۳ فراوانی است که برای سلامت چشم‌ها و قلب مفید است و با توجه به این موضوعات می‌توانید از آن برای لاغری نیز استفاده کنید و یا حتی آن را جایگزین وعده‌های اصلی یا میان‌وعده خود کنید.

البته برای لاغری و کاهش وزن بهتر است بهترین برنامه غذایی اصولی در کنار تمرینتان داشته باشید.

بعد از ورزش خوردن تخم مرغ کامل بهتر است یا سفیده تخم مرغ؟

بیشتر افرادی که پرورش اندام انجام می‌دهند. غالبا بعد از ورزش تخم مرغ مصرف می‌کنند، اما زرده آن را دور می‌ریزند و تصور می‌کنند که پروتئین تخم مرغ تنها در سفیده آن است.پ

بررسی‌ها نشان داده که زرده تخم مرغ نیز حاوی پروتئین است. در زرده تخم مرغ ماده‌ای موجوداست که باعث می‌شود پروتئین موجود در تخم مرغ بهتر جذب عضلات شود.

البته باید بگوییم که این مطالعات بر روی ۱۰ مرد انجام شد و باید گفت که، زرده تخم مرغ حاوی ۱۸ گرم پروتئین و ۱۷ گرم چربی است و بسیاری از ورزشکاران برای دریافت نکردن چربی زرده را دور می‌ریزند، اما خوردن تخم مرغ به صورت کامل تاثیر بیشتری در جذب پروتئین توسط عضلات دارد.

فواید سفیده تخم مرغ بعد از ورزش‌های استقامتی و قدرتی

مطالعات منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه نشان داده است افرادی که بعد از ورزش استقامتی ۱۸ گرم پروتئین از کل تخم مرغ دریافت می‌کنند بیشتر از افرادی که تنها سفیده تخم مرغ را می‌خورند شاهد پرورش و ریکاوری عضلات خواهند بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=145493

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰