تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
12

جزئیات تشکیل پرونده درباره فایل صوتی ظریف در دادسرای تهران

  • کد خبر : 113098
  • 11 خرداد 1400 - 14:23
جزئیات تشکیل پرونده درباره فایل صوتی ظریف در دادسرای تهران
جزییات نامه رئیس جمهور به شورای نگهبان درباره ردصلاحیت نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری / آیا پاسخی به این نامه داده شد ؟

آقای علی ربیعی در نشست خبری هفتگی خود افزود: این پرونده را تیم‌های تخصصی از ضابطان وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و مرجع قضایی در یک تیم مشترک قضایی، امنیتی و اطلاعاتی پیگیری می‌کنند. حتما به محض دستیابی به نتیجه، اطلاع رسانی خواهند کرد. آنچه مشخص است این است که انتشار این فایل توطئه‌ای علیه دولت و نظام بود.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره چگونگی جبران خسارت‌های ناشی از قطع برق به مردم گفت: امسال، سالی بسیار استثنائی از نظر مصرف برق است. افزایش شدید و زودهنگام دمای هوا در کشور منجر به افزایش قابل توجه مصرف برق شده است، خشکسالی نیز منجر به کمبود تولید نیروگاه‌های برق آبی گردیده است.

وی اضافه کرد: به همین دلیل شکافی بین تولید و مصرف ایجاد شده است که در یکی دو روز ابتدای خرداد ماه، خاموشی‌هایی را به دنبال داشت که خوشبختانه با همکاری خوب مردم، صنایع و کشاورزان، محدودیت‌های ایجاد شده به حداقل میزان ممکن کاهش یافته است. در صورتی که این همکاری‌ها ادامه یابد. امیدواریم بتوان با حداقل خاموشی از تابستان سخت امسال عبور کرد.

اقای ربیعی گفت: بر اساس اطلاع جداول قطعی احتمالی برق برای اطلاع مردم توسط شرکت‌های توزیع برق اطلاع رسانی می‌شود و لیکن امیدواریم که با رعایت صرفه جویی در مصرف و اجرای راهکار‌های ساده‌ای که توصیه می‌شود محدودیتی اعمال نشود. در این هفته و هفته آتی، به دلیل گرمای قابل توجه هوا در کشور، انجام اقدامات ساده کاهش مصرف از اهمیت بیشتری برخوردار است. روش‌های اطلاع یابی از طریق وب سایت شرکت‌های توزیع و یا سامانه برق من و همچنین تلفن ۱۲۱ می‌باشد.
وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد قطع برق به تنهایی منجر به آسیب‌دیدگی به تجهیزات نمی‌شود. مشترکین برق بیمه شده اند و در صورت نیاز می‌توان در سامانه مذکور گزارش کرد، موضوع بر اساس قوانین بیمه مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته و اقدام لازم بعمل می‌آید.

سخنگوی دولت درباره جزییات نامه رئیس جمهور به شورای نگهبان درباره ردصلاحیت نامزد‌ها و آیا اینکه پاسخی در این زمینه اعلام شد گفت: رئیس جمهور در این ۸ سال در موارد متعددی با توجه به اختیاراتی که در قانون اساسی تصریح شده است، اقدام به نامه نگاری و هشدار کرده‌اند. در این مورد هم با نگرانی از تحقق ضرورت مشارکت حداکثری و با دیدی مشفقانه، مطالبی را متذکر شدند.

وی اضافه کرد: بنابراین، رئیس جمهور به وظیفه قانونی خود عمل کرده و محتوای نامه هم درباره الزامات مشارکت بوده است. همچنین فصل الخطاب همه ما، بیانات مقام معظم رهبری است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=113098

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰