تاریخ : یکشنبه, ۱۱ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 1 September , 2024
8

پیش بینی آرایش سیاسی انتخابات

  • کد خبر : 88763
  • 04 آبان 1398 - 15:58
پیش بینی آرایش سیاسی انتخابات

جمهوریت: عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه جبهه اصلاحات همانند دوره‌های پیش با وحدت تمامی گروه‌ها در انتخابات شرکت خواهد کرد، گفت: قطعا در جبهه اصلاحات همانطور که در گذشته هم رواج داشته زنان و جوانان نقش مهمی را خواهند داشت و تلاش اصلاح طلبان برای حضور حداکثری آنها در لیست است. غلامرضا حیدری […]

جمهوریت: عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه جبهه اصلاحات همانند دوره‌های پیش با وحدت تمامی گروه‌ها در انتخابات شرکت خواهد کرد، گفت: قطعا در جبهه اصلاحات همانطور که در گذشته هم رواج داشته زنان و جوانان نقش مهمی را خواهند داشت و تلاش اصلاح طلبان برای حضور حداکثری آنها در لیست است.

غلامرضا حیدری در گفت و گو با خبرنگار شفقنا در خصوص آرایش سیاسی انتخابات مجلس یازدهم اظهار کرد: اگر بخواهیم بر اساس روند گذشته تحلیل کنیم، اگر عموم مردم پای صندوق‌های رأی بیایند، طیف اصلاح طلبان اکثریت را به دست می‌آورند. در مجلس دهم هم لیست امید هم به اعتبار اصلاح طلبی رأی آورد هر چند تعدادی از آنها بعد از انتخابات به راه دیگری رفتند و اعلام کردند عضو فراکسیون امید نیستند.

حضور افراد استخوان‌دار و شناخته شده در انتخابات باعث مشارکت بیشتر مردم می‌شود

او در ادامه به نقش شورای نگهبان در انتخابات اشاره کرد و گفت: عامل مهم دیگر در این زمینه نقش شورای نگهبان است که اگر با دید بازی برخورد کند و یا به گونه‌ای عمل نکند که کاندیداهای شناخته شده و استخوان دار رد صلاحیت شوند، بر حضور بیشتر مردم در انتخابات تاثیر می گذارد.

شورای نگهبان در رد صلاحیت‌های گسترده تجدید نظر کند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر چند دردوره گذشته مردم نسبت به رد صلاحیت‌های گسترده عکس العمل نشان دادند اما پای صندوق رأی آمدند و به صرف اینکه لیست امید مورد حمایت رییس دولت اصلاحات بود موجی را ایجاد کردند که نتایج خوبی را به دنبال داشت؛ بنابراین اگر بخواهیم کلان تر نگاه کنیم و منافع ملی و مصلحت کلیت نظام جمهوری اسلامی را در نظر بگیریم، شورای نگهبان باید در رد صلاحیت های گسترده تجدید نظر کند.

سازوکار متناسب با نظام انتخاباتی در کشور نهادینه شود

حیدری با تاکید بر ایجاد نظام انتخاباتی در کشور اظهار کرد: به نظر من باید سازوکار متناسب با نظام انتخاباتی در کشور نهادینه شود. نظام انتخاباتی به عنوان یکی از دستاوردهای تمدن بشری است و این دستاورد تمدن بشری در کشورهای پیشرفته جهان، با احزاب عجین شده است؛ به عبارت دیگر این احزاب هستند که میدان دار اصلی انتخابات می شوند.

احزاب واقعی و استخوان‌دار در کشور کم داریم

عضو کمیسیون برنانه و بودجه مجلس ادامه داد: احزاب ۲ عامل کلیدی دارند که یکی شعار انتخاباتی آنها و دیگری میزان عملکردشان نسبت به تحقق شعارهای دوره قبل چه در انتخابات ریاست جمهوری و چه در انتخابات مجلس است.اما متاسفانه احزابی که واقعی و میدان دار باشند را کم داریم. در مقطعی بعضی از احزاب که پایگاه مردمی داشتند جان گرفتند اما متاسفانه به نوعی حذف شدند.

هر چه انتخابات با مشارکت حداکثری و با بهره وری بالاتری برگزار شود ماندگاری نظام بیشتر تضمین می شود

حیدری بیان کرد: این تقاضا را از مقامات عالی کشور دارم همانطور که در قانون اساسی هم بحث فعالیت احزاب به عنوان یک اصل مطرح شده است، بنابراین بستر را برای فعالیت آنها فراهم کنند؛ چراکه نماد جمهوریت، در انتخابات است و هر چه انتخابات با مشارکت حداکثری و با بهره وری بالاتری برگزار شود ماندگاری نظام بیشتر تضمین می شود و یکی از الزامات آن، ایجاد بستری هست تا احزابی که پایگاه های مردمی دارند بتوانند فعال باشند.

جبهه اصلاحات همانند دوره‌های پیش با وحدت تمامی گروه‌ها در انتخابات شرکت خواهد کرد

عضو فراکسیون امید مجلس در خصوص سازوکار اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات گفت: جبهه اصلاحات همانند دوره‌های پیش با وحدت تمامی گروه‌ها در انتخابات شرکت خواهد کرد؛ اما سازوکار اصولگراها را نمی‌دانم چون در دروه قبل خیلی سخت به وحدت رسیدند.

حیدری تصریح کرد: شرایط انتخابات در کشور ما به گونه‌ای است که بعد از ثبت نام و اعلان نظر نهایی شورای نگهبان معلوم می شود چه کسانی باقی ماندند و آن زمان است که می‌توان در مورد لیست، نظر داد؛ ولی اصلاح طلبان فعال هستند و تشکیلات آنها در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها در حال رایزنی است و فعالیت لازم را برای حضور حداکثری دارند.

تلاش اصلاح طلبان برحضور حداکثری زنان و جوانان در لیست است

عضو فراکسیون امید مجلس در رابطه با حضور زنان و جوانان در لیست اصلاح طلبان اظهار کرد: قطعا در جبهه اصلاحات همانطور که در گذشته هم رواج داشته زنان و جوانان نقش مهمی را خواهند داشت و تلاش اصلاح طلبان برای حضور حداکثری آنها در لیست است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=88763

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰