تاریخ : چهارشنبه, ۲۸ شهریور , ۱۴۰۳ Wednesday, 18 September , 2024
1
روزنامه اطلاعات:

به برادران قرارگاه خاتم برنخورد! |مردم از این وضع هم خسته‌اند، هم غمگین و هم خشمگین

  • کد خبر : 247843
  • 28 شهریور 1403 - 13:01
به برادران قرارگاه خاتم برنخورد! |مردم از این وضع هم خسته‌اند، هم غمگین و هم خشمگین
وقت آن رسیده است که چهره واقعی ایران را نمایان سازیم و قدرت بی پایانی را که تاریخ و جغرافیا به ما بخشیده است، از رهگذر عقل و تدبیر بازیابیم.

جمهوریت – روزنامه اطلاعات نوشت:

جای انکار نیست که نیاز به سرمایه گذاری گسترده و ارقام بسیار بزرگ برای نوسازی کشور داریم.

همین هفته اخیر، حضور چند تیم فوتبال از بلاد عربی همسایه در ایران، و نبود زمین مناسب برای بازی، مایه وهن افکار عمومی و سرافکندگی شد. نه چمن و نه نورافکن، نه تماشاگر و نه امکانات جنبی و رفاهی، هیچ یک قابل قبول و استاندارد نبود. پس روشن است که سازه های ما نیاز به تعمیر ندارد، بلکه فرسوده است. گفته اند: «لباس پاره را می شود رفو کرد اما اگر پوسید باید جایگزین کرد و تازه کرد!» ما کدام سازه و نهاد و ساختار را نو کرده ایم؟

همه می توانیم به چشم ببینیم که چه سازه های عظیم و ساختمانهای نیمه کاره، در حد بتن ریزی و اسکلت فلزی در پایتخت و شهرهای بزرگ و کنار جاده ها در سراسر کشور بلاتکلیف مانده است. به برادران قرارگاه خاتم الانبیا (ص) برنخورد، آزادراه شمال که جای خود دارد، حتی سازه مقدس مصلا از صدر انقلاب تا امروز به پایان نرسیده است. چقدر پروژه های عاجل و بی‌مطالعه را کلنگ زده و زمینش را سیمانی ریخته اند و رها کرده اند؟ مردم از این وضع هم خسته‌اند، هم غمگین و هم خشمگین.

هرجا آب و درختی هست و هوا خوش است و تالاب خوش آب و هوایی برجای مانده است، در این سرزمین نیمه جان خشک می کنند و پروژه ای نامربوط آغاز می شود. با این نگاه به سرزمین، به جای حفاظت از نعمتهای الهی و پایدار سازی محیط زیست، نیم نفس زمین را گرفته ایم و زندگی طبیعت ایران هر لحظه به مرگی دردناک پایان می یابد. حال آنکه هر عاقلی با نگاه به سواحل جنوبی و بنادر شیخ نشینها می فهمد باید پروژه های صنعتی و خدماتی و راه و خط آهن و انرژی را در آنجا و در کنار خلیج فارس و دریای عمان و اقیانوس هند بنا کرد، نه در مبارکه یا میانکاله که می توان اکوتوریسم و دانشگاه حیات وحش ایران را ساخت و تنوع ژنتیکی گیاه و جانور و حشره را در آن حفاظت کرد و اساس بالاترین بهره وری دامی و گیاهی را مهیا ساخت.

بیش از این لازم نیست نمونه ای بیفزاییم و از آنجا که این امور، کاملا در دیدگاه و معرض توجه همگان است، از سر خیرخواهی و از برای هشدار بیان شد. امیدواریم فصل تازه ای که دولت نوین موسوم به وفاق سیاسی، متشکل از کارآمدترین مدیران و نیروهای کشور آغاز کرده است، بتواند گره از کار فروبسته بگشاید و امین ترین نیروها، امانی به ارمغانی آورند و نوسازی و بازآرایی سرزمین مادری را به بهترین شیوه آغاز کنند.

پیچیدگی شرایط نشان می دهد که ما باید قویتر از همیشه، بنیانهای اقتصاد و جامعه را استوار سازیم و بی هیچ دغدغه و کمبودی در منطقه گام برداریم. هیچ چیز در خاورمیانه برای ایران ضمانت و منفعت به حساب نمی آید مگر اراده و دانش و تجربه ای که داریم و دلسوزی و نگاهبانی قدرتمندانه از امنیت کشور و منافع ملی.

وقت آن رسیده است که چهره واقعی ایران را نمایان سازیم و قدرت بی پایانی را که تاریخ و جغرافیا به ما بخشیده است، از رهگذر عقل و تدبیر بازیابیم. این کار به اراده و تجربه و محاسبه و کارهای سخت و بزرگ امکانپذیر است. با تعلل و تعصب و توقف کشور در امور کوچک، نزاعهای خیابانی و محدودسازی تنگ نظرانه، کاری از پیش نخواهیم برد. کارهای بزرگ با پشتیبانی و پایمردی ملت و تدبیر بزرگان و خردمندان ممکن است و بس.

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=247843

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰