تاریخ : پنجشنبه, ۱۵ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 5 September , 2024
0

خارج کردن دسته‌کلید از معده کودک ۶ ساله سبزواری

  • کد خبر : 246765
  • 15 شهریور 1403 - 19:27
خارج کردن دسته‌کلید از معده کودک ۶ ساله سبزواری
این کودک که از درد شکم شکایت داشت،‌ همراه والدین خود به اورژانس این بیمارستان مراجعه کرده بود که احتمال داده می‌شد دسته‌کلیدی سه‌تایی را بلعیده باشد.
جمهوریت-سرپرست بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حشمتیه سبزوار گفت: پزشک فوق‌تخصص گوارش کودکان یک دسته‌کلید را از معده یک کودک ۶ ساله سبزواری خارج کرد.
مهدی جلیلی با اشاره به خارج کردن دسته کلید از معده کودک گفت : این کودک که از درد شکم شکایت داشت،‌ همراه والدین خود به اورژانس این بیمارستان مراجعه کرده بود که احتمال داده می‌شد دسته‌کلیدی سه‌تایی را بلعیده باشد.
وی ادامه داد:‌ بررسی های نخستین و عکس برداری از شکم، وجود دسته کلید در معده کودک را تایید کرد که با تلاش دکتر الداغی، فوق تخصص گوارش کودکان و گروه آندوسکوپی بیمارستان، دسته کلید با روش آندوسکوپی و تحت بیهوشی، با موفقیت از معده کودک خارج شد.
سرپرست بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حشمتیه سبزوار با تشکر از تلاش کادر درمان و تمامی همکاران واحد آندوسکوپی بیمارستان گفت: این بیمار با شرایط عمومی مساعد از بیمارستان ترخیص شده است.
بیمارستان حشمتیه سبزوار بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد اما بنای جدید این بیمارستان با ۱۹ هزار متر مربع در هشت طبقه و ۲۰۵ تخت فعال و بخش های تخصصی و فوق تخصصی با هزینه ۶۵۰ میلیارد ریال در دهه فجر سال ۹۴ به بهره‌برداری رسید.
هم اکنون ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.
بیشتر بخوانید:
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=246765

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰