تاریخ : دوشنبه, ۱۵ مرداد , ۱۴۰۳ Monday, 5 August , 2024
2

آیا آمریکا به ایران پیام داده است؟

  • کد خبر : 244389
  • 15 مرداد 1403 - 16:20
آیا آمریکا به ایران پیام داده است؟
«ایران مسئول تشدید تنش در منطقه نیست، آن‌طرفی که مسئول است رژیم صهیوینستی با حمایت مستقیم و نامحدود آمریکاست. نیازی به ارسال پیام نیست. آمریکا باید به وظایف خود عمل و از توان خود برای بازداشتن رژیم صهیونیستی استفاده کند. رژیم صهیونیستی بدون هماهنگی آمریکا دست به اقدامات ماجراجویانه نمی‌زند.»

جمهوریت–ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه، در آغاز نشست امروز (دوشنبه) خود شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را تبریک و تسلیت گفت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از رسانه‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند که از سوی آمریکا در مورد پاسخ احتمالی ایران به رژیم صهیونیستی در مورد ترور شهید اسماعیل هنیه و مسائل مرتبط با آن به ایران پیام داده شده است، با بیان این که دولت آمریکا شریک تمام عیار رژیم صهیونیستی است، تاکید کرد ایران مسئول تشدید تنش در منطقه نیست، آن‌طرفی که مسئول است رژیم صهیوینستی با حمایت مستقیم و نامحدود آمریکاست. نیازی به ارسال پیام نیست.

آمریکا باید به وظایف خود عمل و از توان خود برای بازداشتن رژیم صهیونیستی استفاده کند. رژیم صهیونیستی بدون هماهنگی آمریکا دست به اقدامات ماجراجویانه نمی‌زند.

سخنگوی وزارت خارجه در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این نشست در پاسخ به سوالی با تاکید بر اینکه ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست، اظهار کرد: این رژیم غاصب صهیونیستب که منشاء تشدید تنش در منطقه است و به همه تلاش‌ها در منطقه و فرامنطقه برای ایجاد ثبات در منطقه پاسخ منفی داده است.

کنعانی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود که ایران از طریق وزیر خارجه مصر پیامی را برای رژیم صهیونیستی ارسال کرده است، گفت: ما نیازی به ارسال پیام از سوی هیچ طرفی به رژیمی که هویت آن را مشروع نمی‌دانیم نداریم.

بیشتر بخوانید:
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=244389

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰