تاریخ : یکشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 23 June , 2024
2

توسعه سمنان نیازمند تامین آب و تکمیل ظرفیت های آموزشی

  • کد خبر : 9406
  • 14 آذر 1397 - 9:00
توسعه سمنان نیازمند تامین آب و تکمیل ظرفیت های آموزشی

به گزارش جمهوریت، به گزارش ایرنا، نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی شامگاه سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان سمنان در دانشگاه این شهر، به موضوع بحران آب در این استان اشاره کرد و گفت: طرح انتقال آب دریای خزر به استان های مرکزی از جمله سمنان نیاز اساسی کشور است.احمد […]

به گزارش جمهوریت، به گزارش ایرنا، نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی شامگاه سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان سمنان در دانشگاه این شهر، به موضوع بحران آب در این استان اشاره کرد و گفت: طرح انتقال آب دریای خزر به استان های مرکزی از جمله سمنان نیاز اساسی کشور است.احمد همتی ادامه داد: مجوز زیست محیطی برای اجرای این طرح اخذ شده و با مساعدت دولت اعتبار این طرح در بودجه سال ۹۸ گنجانده شده است و امیدواریم اجرایی شود.همتی مساعدت دولت در احداث و راه اندازی منطقه ویژه علم و فناوری شهرستان سمنان را خواستار شد.

* سمنان نیازمند احداث ۴۰ آموزشگاه جدید است
فرماندار سمنان نیز در این نشست به کمبود فضاهای آموزشی و مدرسه در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به مهاجرت های بی رویه، حداقل به ۴۰ آموزشگاه و مدرسه جدید در شهر نیازمندیم.
سیدعباس دانایی افزود: حدود ۲۹ هزار دانشجو در سمنان تحصیل می کنند که به عبارتی ۱۵ درصد جمعیت این شهرستان دانشجو هستند.
وی ضرورت ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری سمنان را یادآور شد و تصریح کرد: مطالعات و جانمایی این طرح انجام شده و نیازمند مجوز و مساعدت برای اجرای آن است.
فرماندار سمنان با اشاره به وجود ۸۴ معدن در این شهرستان گفت: بسیاری از مواد معدنی خام فروشی می شود و راه اندازی پژوهشکده فن آوری معدنی از ضروریات شهر است.
فرماندار سمنان به مشکلات جاده ای، راه آهن و بحران آب در این شهرستان اشاره و اظهار امیدواری کرد که با تلاش های دولت تدبیر و امید این مشکلات رفع شود.

* دانشگاه سمنان استخر ندارد
رئیس دانشگاه سمنان هم در این نشست گفت: این دانشگاه ۱۳ هزار دانشجو دارد اما هنوز یک استخر ندارد و برای کلاس های تربیت بدنی هزینه زیادی بر دانشگاه تحمیل می شود.
مسعود نصیری افزود: طرح استخر دانشگاه سمنان از سال ۸۸ تنها ۳۰ درصد پیشرفت داشته و منتظر اعتبارات و مساعدت های دولت در این زمینه هستیم.
وی خاطرنشان کرد: مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه سمنان هم با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند تخصیص اعتبار برای تکمیل است.
به گزارش ایرنا، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حجت الاسلام محمدباقر عبدوس امام جمعه موقت شهرستان سمنان و جمعی از مسئولان و مقامات محلی در این آئین حضور داشتند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روزهای سه شنبه و چهارشنبه در قالب سفر کاروان تدبیر و امید در استان سمنان حضور دارد و در این سفر ۷۸ مصوبه با ۱۴ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است.
روحانی پیش از این در فروردین ماه ۹۵ همراه با کاروان تدبیر و امید به استان سمنان سفر کرده بود.
۹۳۴۳/۶۱۰۳

انتهای پیام /*

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=9406

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰