تاریخ : یکشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 23 June , 2024
2

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه سه شنبه تا صبح چهارشنبه

  • کد خبر : 9396
  • 14 آذر 1397 - 8:59
مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه سه شنبه تا صبح چهارشنبه

به گزارش جمهوریت، اخبار داخلی*********سمنان-رئیس جمهوری ایران گفت: ممکن است به ملت ایران اسلامی سخت بگذرد، ولی این ملت عزت خود را در سخت ترین شرایط نخواهد فروخت. سمنان-رئیس جمهوری با بیان اینکه ۳۱۹ میلیارد تومان در دولت تدبیر و امید برای ۴۳۷ طرح اقتصادی استان سمنان سرمایه گذاری شده است،گفت: ۱۳۳۳ نفر در قالب […]

به گزارش جمهوریت، اخبار داخلی*********سمنان-رئیس جمهوری ایران گفت: ممکن است به ملت ایران اسلامی سخت بگذرد، ولی این ملت عزت خود را در سخت ترین شرایط نخواهد فروخت.

سمنان-رئیس جمهوری با بیان اینکه ۳۱۹ میلیارد تومان در دولت تدبیر و امید برای ۴۳۷ طرح اقتصادی استان سمنان سرمایه گذاری شده است،گفت: ۱۳۳۳ نفر در قالب این طرح ها در بخش کشاورزی به صورت مستقیم شاغل شده اند.

تهران-وزیر امور خارجه ایران در پیامی توئیتری به تناقض گفتار آمریکایی ها و اعتراف به صراحت قطعنامه ۲۲۳۱ درخصوص عدم ممنوعیت برنامه موشکی ایران اشاره کرد و نسبت به این ادعا واکنش نشان داد.

سمنان-معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گفت: تفاوت نرخ ارز ایجاد شده در کشور موجب افزایش قابل ملاحظه در حجم صادرات صنایع دستی شده است.

سمنان-وزیر جهادکشاورزی گفت: طرح های آبخیزداری و آبخوان داری در یک ونیم میلیون هکتار از عرصه های منابع طبیعی کشور اجرایی می شود.

سمنان-وزیر آموزش و پرورش گفت: تعداد مدارس غیرایمن با کمک خیران مدرسه ساز در دولت تدبیر و امید به ۳۰ درصد کاهش یافت.

سمنان-معاون پارلمانی ریاست جمهوری گفت: برجام آثار حقوقی و سیاسی خود را برای همیشه در کشورهای دنیا،سازمان های بین المللی و سازمان ملل به جا گذاشته است.

کرمانشاه-رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: از هشت سال پیش بیش از ۲ هزار پرونده قاچاق متعلق به دانه درشت ها و افراد سرشناس شناسایی شده که همچنان بلاتکلیف مانده است و از دستگاه قضائی انتظار می رود تکلیف آن ها را روشن کند.

تهران-وزیر نفت بررسی دلایل خروج قطر از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را ضروری دانست و گفت: اوپک مشکلات بزرگی از سوی برخی تولیدکنندگان نفتی دارد که قطر جزو آنها نیست.

شاهرود-وزیر ورزش و جوانان گفت: سه هزار و ۵۰۰ طرح نیمه تمام ورزشی در کشور وجود دارد که برای تکمیل این طرح ها مشارکت خیران ضروری است.

سمنان-وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت:دولت دوازدهم تعداد یک هزار و ۳۳۹ تعرفه واردات غیر ضروری را در کشور حذف کرده است.

یزد-مدیر مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها گفت: مطابق برنامه ریزی های انجام شده ظرف چند هفته آینده طرح باروری ابرها در برخی استانها با تکیه بر توان داخلی و با همکاری نیروی هوافضای سپاه پاسداران با هواپیما و برای نخستین بار نیز با پهپاد در چند استان انجام می‌شود.

اخبار خارجی
*********
تهران-نماینده کویت در سازمان ملل متحد گفت: اجماعی در شورای امنیت درخصوص مساله آزمایش موشکی ایران که در جلسه روز سه شنبه شورای امنیت مطرح شد، نیست.

تهران-محمد عبدالسلام رئیس هیات مذاکره کنندگان صلح یمن در توئیتی نوشت: هیات یمنی تمام تلاش خود را برای موفقیت این مذاکرات و برقراری صلح و پایان جنگ و محاصره به کار خواهد بست.

نیویورک-رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا با اعلام حمایت از عملیات نظامی صهیونیست ها علیه لبنان می گوید بر کشف تونل های حزب الله در سرزمین های اشغالی مصمم هستند.

تهران-‘بنیامین نتانیاهو’ نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر تداوم عملیات این رژیم در مرز با لبنان تاکید کرد.

تهران-سناتورهای ارشد آمریکایی پس از جلسه با «جینا هاسپیل» مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اعلام کردند:بیش از پیش اطمینان یافته اند که «محمدبن سلمان» ولیعهد سعودی عامل قتل «جمال خاشقچی» است.

نیویورک-سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، همصدا با متحد آمریکایی خود، آزمایش موشکی ایران را نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت خواند و خواستار محکوم کردن آن شد.

تهران-«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا گفت که واشنگتن ظرف 60 روز تعهدات خود در پیمان منع موشک های هسته ای میان‌ برد (INF) را تعلیق می کند.

نیویورک-نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد با رد هرگونه «تفسیر خودسرانه آمریکا از قطعنامه 2231 شورای امنیت» گفت: این قطعنامه برنامه مشروع موشک بالستیک متعارف ایران یا فعالیت های مرتبط به آن را ممنوع یا محدود نمی کند.

باکو-مدیر یک شرکت مشاوره و بازرگانی، خروج قطر از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را زمینه ساز عرضه نفت ایران در بازارهای آسیا و اروپا توسط دوحه ارزیابی کرد.

تهران-دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ضمن انتقاد از اقدامات روسیه در قبال اوکراین و گرجستان، خواستار آزادی فوری ملوانان اوکراینی شد.

تهران-وزیر اقتصاد فرانسه تاکید کرد، اعتراض ها و ناآرامی های اخیر در فرانسه که بار مالی بسیار زیادی بر دوش دولت گذاشته است، تاثیرات مستمر و پایداری بر اقتصاد فرانسه خواهد گذاشت.

تهران-سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد که ۱۵۰ هزار مهاجر غیرقانونی امسال از آفریقا برای مهاجرت به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس وارد یمن شدند.

تهران-سناتور دموکرات«الیزابت وارن» با اشاره به پایبندی ایران به برجام گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا باید به توافق هسته ای بازگردد.
شبک**۱۳۹۲

انتهای پیام /*

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=9396

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰