تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
14

کدام چهره های اصولگرا در انتخابات کاندیدا نمی شوند؟

  • کد خبر : 88794
  • 05 آبان 1398 - 14:49
کدام چهره های اصولگرا در انتخابات کاندیدا نمی شوند؟

جمهوریت: این روزها اصولگرایان در تکاپوی بسیار اما کم سرو صدا برای حضور موثر در انتخابات مجلس یازدهم به سر می‌برند. گاهی انتشار خبرهایی از حضور یا عدم حضور برخی چهره‌های شاخص این جریان این آرامش را برهم می زند. یکی از این چهره‌ها حجت الاسلام «علی اکبر ناطق نوری» است که گمانه‌های حضور او […]

جمهوریت: این روزها اصولگرایان در تکاپوی بسیار اما کم سرو صدا برای حضور موثر در انتخابات مجلس یازدهم به سر می‌برند. گاهی انتشار خبرهایی از حضور یا عدم حضور برخی چهره‌های شاخص این جریان این آرامش را برهم می زند. یکی از این چهره‌ها حجت الاسلام «علی اکبر ناطق نوری» است که گمانه‌های حضور او به عنوان رهبر اصولگرایان گرچه طی هفته های گذشته به صورت جدی دنبال می‌شد

اما این زمزمه‌ها را می‌توان با اظهار نظر حجت الاسلام «غلامرضا مصباحی مقدم» سخنگوی جامعه روحانیت پایان یافته تلقی کرد.

مصباحی مقدم در این زمینه گفته است: «آنچه در این جلسه از جناب ناطق شنیدیم، ابراز تمایل ایشان برای دیدار با دوستان بود و البته اعضا هم از ایشان خواستند که مرتب در جلسات آتی هم شرکت کنند اما ایشان وعده‌ای در این‌باره ندادند. رفتار آقای ناطق هم در این جلسه نشان نمی‌داد که تصمیمی برای ورود به مسائل انتخاباتی دارد.»

قالیباف شهردار پیشین تهران هم از چهره‌هایی است که اصولگرایان دستکم طی ۱۰ سال گذشته سرمایه گذاری سیاسی خاصی درباره او داشته‌اند و بر اساس شواهد و گفته ها، این سرمایه گذاری این بار هم برای ریاست جمهوری خواهد بود نه مجلس.

«رضا شیران» نماینده مردم مشهد در این زمینه گفته است: با قطعیت می‌گویم آقای قالیباف نه از مشهد و نه از تهران کاندیدا نمی‌شود، چرا که قصدی برای حضور در انتخابات مجلس ندارد، اما اینکه لیستی در مشهد ارائه ندهند بحث دیگری است و شاید لیستی از جانب آقای قالبیاف ارائه شود.»

«مرتضی طلایی» فعال سیاسی اصولگرا و از نزدیکان به قالیباف او را نه کاندیدای مجلس و سرلیست اصولگرایان بلکه نامزد انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری دانسته و گفته است: «قالیباف برای مجلس کاندیدا نخواهد شد، نه از تهران، نه از مشهد و نه از هیچ کجای دیگری، او یک شخصیت تکلیفگراست، اگر بر او تکلیف شود تا به عرصه‌ای که نیاز انقلاب است پا بگذارد، این کار را خواهد کرد. برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هم این طور خواهد بود که اگر به او تکلیف شود حضور پیدا می‌کند.»

با این حال «فرید مدرسی» روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر مسائل سیاسی درباره سرلیستی قالیباف گفته است: «اگر پروژه جایگزینی سعیدجلیلی به جای محمدباقرقالیباف به عنوان سرلیست انتخابات مجلس از تهران به سرانجام برسد، شکست (حداقلی یا حداکثری) اصولگرایان در تهران حتمی است قالیباف راهی جز کاندیداتوری در انتخابات مجلس ندارد. »

«محمد مهاجری» روزنامه نگار و فعال اصولگرا هم شهردار پیشین تهران را در کنار چند نام دیگر کاندیدای ریاست جمهوری معرفی کرده است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=88794

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰