تاریخ : سه شنبه, ۸ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 28 May , 2024
5

خودرو برقی تسلا مدل Y با قیمت پایه ۳۹ هزار دلار رسما معرفی شد

  • کد خبر : 52824
  • 24 اسفند 1397 - 14:34
خودرو برقی تسلا مدل Y با قیمت پایه ۳۹ هزار دلار رسما معرفی شد

به گزارش جمهوریت ; احتمالا به یاد داشته باشید که در ترنجی خواندیم شاسی بلند برقی تسلا مدل Y با قیمت ۳۸۵۰۰ دلار و ۲۳ اسفند رونمایی خواهد شد و خب حالا خودرو برقی تسلا مدل Y با قیمت پایه ۳۹ هزار دلار رسما معرفی شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت […]

به گزارش جمهوریت ;

احتمالا به یاد داشته باشید که در ترنجی خواندیم شاسی بلند برقی تسلا مدل Y با قیمت ۳۸۵۰۰ دلار و ۲۳ اسفند رونمایی خواهد شد و خب حالا خودرو برقی تسلا مدل Y با قیمت پایه ۳۹ هزار دلار رسما معرفی شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

لحظاتی قبل از کراس‌اور کوچک تسلا با نام مدل Y رونمایی شد. این محصول تمام برقی، سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شود و در ارزان‌ترین نسخه، ۳۹ هزار دلار قیمت خواهد داشت.

نمای بیرونی مدل Y، کاملا تحت تاثیر زبان طراحی تسلا مدل ۳ است. در سمت دیگر ماجرا، مدل Y می‌تواند به‌صورت ۳ ردیفه با ۷ صندلی نیز تولید شود که باتوجه‌به اندازه بدنه، نکته‌ی مثبت و بسیار مهمی است. هنوز جزئیات دقیق مربوط‌به طول و عرض و ارتفاع این خودرو در اختیار رسانه‌ها نیست، اما ۳ ردیفه بودن مدل Y بسیار عجیب به نظر می‌رسد. حتی با قاطعیت نمی‌توان این محصول را یک کراس‌اور دانست؛ چرا که ارتفاع کف از سطح جاده هم، چندان زیاد نیست.

تسلا مدل Y

تسلا مدل Y

آنچه عامه‌ی مردم را به محصولات تسلا علاقه‌مند می‌کند؛ توانایی‌های فنی درکنار قیمت منطقی است. نسخه‌های مختلفی مدل Y از نظر پیشرانه و ظرفیت باتری تفاوت دارند. ارزان‌ترین نمونه با آستانه قیمت ۳۹ هزار دلار، ظرف ۵.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و پس از شارژ کامل، ۳۷۰ کیلومتر طی می‌کند که باتوجه‌به قیمت و کلاس بدنه، ایده‌آل است.

مدل Y هم مثل دیگر محصولات تسلا، نسخه‌ای قدرتمند به نام پرفرمنس دارد که می‌تواند در زمان ۳.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و مسافت ۴۸۰ کیلومتر با هر شارژ بپیماید. تسلا مدل Y پرفرمنس، آستانه قیمت ۵۱ هزار دلار خواهد داشت. نسخه‌های مختلف تسلا مدل Y، باتوجه‌به امکانات و ظرفیت باتری، تا ۶۰ هزار دلار قیمت دارند. نمونه‌های کامل‌تر، مجهز به موتورهای مجزا روی محورهای جلو و عقب هستند تا علاوه‌بر شتاب‌گیری بهتر، رانندگی ۲ دیفرانسیل ارایه دهند.

در فضای داخلی مدل Y، تاکید تسلا بر داشبورد ساده و نمایشگر بزرگ، به وضوح دیده می‌شود. تقریبا تمامی امکانات فنی و رفاهی خودرو، ازطریق نمایشگر لمسی کنترل می‌شوند که بزرگ‌تر از ۱۷ اینچ به نظر می‌رسد. تصاویر منتشرشده از کابین مدل Y، اندک هستند و به زحمت می‌توان نتیجه‌گیری خاصی درباره‌ی آن داشت. در ظاهر، هیچ دکمه یا کلید خاصی در فضای داخلی وجود ندارد و حتی خبری از پنل پشت فرمان نیست.

تسلا مدل Y

تسلا مدل Y

احتمالا با استفاده از فناوری نمایش گرافیکی روی شیشه (HUD)، اطلاعات مربوط‌به سرعت و مصرف باتری در معرض دید راننده قرار می‌گیرد. نوار باریک و سیاه‌رنگ روی داشبورد هم ممکن است مجراهای خروجی هوا برای تهویه مطبوع باشند.

نظر شما درباره خودروی برقی تسلا مدل Y چیست؟

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=52824

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰