تاریخ : سه شنبه, ۸ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 28 May , 2024
8

آریو سایپا S300 بخریم یا نخریم؟

  • کد خبر : 4584
  • 15 شهریور 1397 - 23:00
آریو سایپا S300 بخریم یا نخریم؟

به گزارش جمهوریت؛آریو خودرویی که با چند نام در بازار ایران به فروش میرسد وهیچ گاه نتوانست بازار خوبی برای خود دست و پا کند. آریو سایپا S300 خودروی زوتی Z300 که بعدها با مونتاژ به آریو S300 تغییر نام داد محصول به نسبت جدیدی است که در بدو ورود با برچسب قیمتی ۷۵ میلیون […]

به گزارش جمهوریت؛آریو خودرویی که با چند نام در بازار ایران به فروش میرسد وهیچ گاه نتوانست بازار خوبی برای خود دست و پا کند.

آریو سایپا S300

خودروی زوتی Z300 که بعدها با مونتاژ به آریو S300 تغییر نام داد محصول به نسبت جدیدی است که در بدو ورود با برچسب قیمتی ۷۵ میلیون تومان معرفی شد و حالا در بازار آزاد مدل اتوماتیک آن قیمتی ۹۳ میلیونی و مدل دنده دستی آریو سایپا S300 قیمتی ۷۵ میلیونی دارد .

آریو سایپا

 گروه خودروسازی زوتی که به عنوان یک کمپانی نوپا و کپی کار شناخته می‌شود از سال ۲۰۰۷  شروع به فعالیت کرد و اولین خودروی خود را به نام NOMAD را از سال ۲۰۰۸ به کشورهایی نظیر هند صادر کرد . این خودروساز با کپی محصولات موفق بازار و به کارگیری تکنولوژی و پیشرانه‌های یک دهه قبل در خودروهایش به فکر گسترش بازار خود است. ابه تازگی آخرین محصول یا به عبارتی آخرین کپی این کمپانی کراس اووری با الهام از طراحی پورشه ماکان بوده است.

 آریو S300 کپی کاملی از تویوتا آلیون مدل ۲۰۰۷ است اما در بخش فنی از پیشرانه  ساخت میتسوبیشی استفاده می‌کند این به این معنی نیست که با یک خودروی فوق العاده در بحث طراحی و پیشرانه روبه‌رو هستید چراکه کیفیت متریال و ساخت این خودرو چیزی شبیه به شوخی است تا یک خودرو در کلاس شهری.

آریو سایپا S300

برای مشاهده مشخصات آریو اس ۳۰۰ سایپا اینجا کلیک کنید.

 آریو در بازار با یک پیشرانه چهارسیلندر خطی اما با حجم‌های مختلف عرضه می‌شود. اولی با حجم ۱۶۰۰ سی سی دارای حداکثرتوان ۱۱۲ اسب بخار و گشتاور ۱۵۱ نیوتن متر  است که با گیربکس چهار سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود و مدل دوم،  پیشرانه با حجم ۱۵۰۰ سی سی دارای حداکثر توان ۱۰۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۱ نیوتن متر است. که فقط با گیربکس پنج سرعته دستی به فروش می‌رسد.

 در بخش امکانات ایمنی و رفاهی نیز آریو به چهار تیپ تقسیم بندی شده است:

 STANDARD 1.5 دستی

 ELEGANT 1.5 دستی

 ELEGANT 1.6 اتوماتیک

 ROYAL 1.6 اتوماتیک

آریو سایپا S300

که در دو تیپ اول طبق اعلام سازنده تفاوت در رینگ خودرو است که در مدل استاندارد از نوع ۱۵ اینچی فولادی و در تیپ الگانت از نوع ۱۵ اینچی آلومنیومی است. فول‌ترین مدل آریو در نسخه‌ای به نام رویال عرضه می‌شود که دارای امکانات انحصاری نظیر سانروف دوربین عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، چهار عدد ایربگ، سیستم صوتی و تصویری مجهز به مانیتور DVD باقابلیت پخش MP5 رادیو، پورت USB قابل کنترل از روی غربیلک فرمان مجهز به ۶ بلندگو-و GPS است.

در اینجا ۱۰ دلیل را یادآور میشویم تا فکر خرید این بی کیفیت بی نام و نشان  را از سر بیرون کنید:

 ۱-نفوذ  زیاد صدای پیشرانه به داخل کابین حتی در سرعت‌های پایین

 ۲-گیربکس اتوماتیک با عملکرد نا امید کننده و کند

 ۳-استفاده زیاد از پلاستیک خشک و بی کیفیت در داخل کابین

 ۴-ایمنی خیلی پایین در تصادفات

 ۵-بازار دست دوم این خودرو به گونه ایی است که از پیداکردن خریدار برای خودرویتان نا امید خواهید شد

 ۶-قرار گیری نامناسب صفحه کیلومترشمار که هنگام رانندگی راننده را برای دیدن کیلومتر به زحمت می اندازد

 ۷- امکانات رفاهی در مدل پایه نا امید کننده میباشد

 ۸-سیستم تعلیق تقریبآ تمام دست اندازها و پستی و بلندی راه را به شما یاد آور خواهد شد

 ۹- استهلاک بالای آریو

۱۰-کمبود لوازم یدکی و به دردسر افتادن خریداران برای تعویض قطعه معیوب

آریو سایپا S300

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=4584

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰