تاریخ : دوشنبه, ۲۸ خرداد , ۱۴۰۳ Monday, 17 June , 2024
2
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان خبر داد:

کشف و ضبط ۲۱۲ قلم اشیای تاریخی و فرهنگی در لرستان

  • کد خبر : 237740
  • 06 خرداد 1403 - 17:07
کشف و ضبط ۲۱۲ قلم اشیای تاریخی و فرهنگی در لرستان
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی لرستان از کشف و ضبط ۲۱۲ قلم اشیای تاریخی و فرهنگی از افراد سودجو و قاچاقچیان آثار تاریخی در استان خبر داد.

جمهوریتعلی قدمی امروز ششم خرداد از تشکیل ۱۳۱ پرونده قضایی در حوزه میراث فرهنگی استان در ۵ ماهه گذشته خبر داد و افزود: این تعداد پرونده در حوزه میراث فرهنگی استان بوده که با تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای این یگان در استان، تشکیل و به محاکم قضایی ارسال شده است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی لرستان اضافه کرد: از دی ماه سال گذشته این تعداد پرونده با تعامل و همکاری فرماندهی انتظامی استان تشکیل و در این راستا ۵۹ نفر متهم دستگیر شده‌اند.

قدمی با اشاره به اینکه ساخت،خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از میراث فرهنگی است، اظهار کرد: هرگونه کاوش وحفاری به قصد به دست آوردن اموال تاریخی_فرهنگی ممنوع بوده و علاوه بر ضبط اشیای مکشوفه وآلات و ادوات حفاری، مرتکب به شش ماه تا یک سال حبس محکوم و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

او خاطرنشان کرد: در مدت یادشده و با تلاش‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی استان ۳۳ دستگاه فلزیاب در سطح لرستان کشف و ضبط شده است.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=237740

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰