تاریخ : دوشنبه, ۱۸ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 8 July , 2024
1
علی باقری:

اراده این است که حفره و گسستی در پیوند با همسایگان نباشد

  • کد خبر : 237839
  • 07 خرداد 1403 - 18:21
اراده این است که حفره و گسستی در پیوند با همسایگان نباشد
سرپرست وزارت امور خارجه امروز در نشست خبری با وزیر خارجه عمان با بیان اینکه دوستان عمانی نشان دادند دوستان پایدار و برادران صمیمی برای دولت و مردم ایران هستند، گفت:‌ اراده ایران این است که هیچ حفره و گسستی در پیوندهای دوستانه‌اش با همسایگان وجود نداشته باشد.

جمهوریت -“علی باقری” سرپرست وزارت امور خارجه بعدازظهر امروز- دوشنبه- پس از دیدار و گفت‌وگو با “بدر البوسعیدی” در نشستی خبری ضمن قدردانی از حضور وزیر خارجه عمان برای عرض تسلیت در پی شهادت شهدای خدمت و همچنین پیام‌های مقامات کشور همسایه به مناسبت ضایعه بزرگ شهادت رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی و وزیر خارجه شهید دکتر امیرعبداللهیان عنوان کرد: صمیمانه از ابتکار دولت عمان برای اعزام هیأتی در مراسم روز تشییع و آیین بزرگداشت شهیدان بزرگوار اردیبهشتی تشکر می‌کنم.

وی از وزیر خارجه عمان به صورت خاص و ویژه که امروز برای ابراز تسلیت به مقامات ایران در رأس هیأتی عالیرتبه وارد تهران شد تشکر کرد و گفت: بار دیگر دوستان عمانی نشان دادند که دوستان پایدار و برادران صمیمی برای دولت و مردم ایران هستند.

سرپرست وزارت خارجه افزود: دولت و مردم ایران قدردان این نوع رویکرد و اقدام برادرانه عمانی هستیم.وی با بیان اینکه سیاست خارجی جایگاه ویژه‌ای در دکترین دولت آیت‌الله رئیسی داشت، افزود: یکی از حلقه‌های اصلی دکترین سیاست خارجی آیت‌الله رئیسی، سیاست همسایگی بود.

* مولفه‌های اساسی سیاست همسایگی دولت شهید رئیسی

سرپرست وزارت خارجه به تشریح مؤلفه‌های اساسی سیاست همسایگی دولت شهید آیت‌الله رئیسی پرداخت و این مؤلفه‌ها را اول تحکیم اعتماد متقابل سیاسی با همسایگان، دوم تحکیم پیوندهای اقتصادی و تجاری با همسایگان و سوم تعامل به هم پیوسته مردمی و نخبگانی با همسایگان برشمرد.وی افزود: از همان روز نخست در آیین ادای سوگند ریاست جمهوری که آیت‌الله رئیسی با روسای هیأت‌های حاضر در آیین تحلیف دیدار داشتند، صداقت، هوشمندی و خلاقیت خود را به طرف‌های خارجی به ویژه همسایگان نشان دادند.باقری اضافه کرد: خاطرم هست برای هیأت‌هایی که در این مراسم حضور داشتند رویکرد ایجابی رئیس دولت جدید برایشان بسیار مشهود و ملموس بود و امروز ما در حال تحکیم پیوندهای دوستی و برادری و ارتقای همکاری‌های چندجانبه با همسایگان هستیم.

باقری افزود: اراده ایران این است که هیچ حفره و گسستی در پیوندهای دوستانه‌اش با همسایگان وجود نداشته باشد و تلاش جدی داریم که این مسیر درست منطقه‌ای امن با همکاری همه کشورهای منطقه را دنبال کنیم و راه بیرون راندن بیگانگان از منطقه، صرفا در تحکیم پیوندهای دوستی و همکاری‌های موثر و همه جانبه بین همسایگان است.

* اتفاق نظر ایران برای تلاش جدی‌تر به منظور توقف فوری جنایات صهیونیست‌ها

سرپرست وزارت خارجه ادامه داد: امروز با کمال خوشبختی و موفقیت این ابتکار دولت آیت‌الله رئیسی را در حالی که ایشان در میان ما نیستند در اختیار داریم و این دستاورد بسیار بزرگ برای ملت ایران و کشورها و ملت‌های منطقه است.باقری بیان کرد: در صحبت‌ها با وزیر خارجه عمان درباره موضوع غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و نسل‌کشی وحشیانه این رژیم در غزه گفت‌وگو کردیم و بر این موضع متفق بودیم که باید تلاش‌های بیشتر، جدی‌تر و مستمرتری را برای توقف فوری این جنایات علیه مردم مظلوم فلسطین انجام دهیم.

سرپرست وزارت خارجه بر تلاش جدی‌تر برای ارسال کمک‌های انساندوستانه به مردم مظلوم و مقتدر غزه نیز تأکید کرد و افزود: ایران و عمان در این مسیر همانند عرصه‌های دیگر همکاری‌های جدی و موثر در دوره پیش رو خواهند داشت.

بنابراین گزارش بدر البوسعیدی وزیر خارجه عمان که برای عرض تسلیت در پی شهادت رئیسی و حسین امیرعبداللهیان به تهران سفر کرده، بعدازظهر امروز (دوشنبه) هفتم خرداد در وزارت امور خارجه مورد استقبال علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه قرار گرفت.

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=237839

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰