تاریخ : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 11 May , 2024
3

اجرای پرقدرت طرح تحول سلامت در کشور

  • کد خبر : 36696
  • 18 بهمن 1397 - 14:35

به گزارش جمهوریت ; به گزارش خبرنگار مهر، سعید نمکی قبل از ظهر پنجشنبه در دیدار با آیت الله نوری همدانی ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با اشاره به ادامه اجرای طرح سلامت در کشور، اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت برای کاهش پرداخت‌ها از جیب بیمار، برطرف شدن مشکل تأمین دارو به […]

به گزارش جمهوریت ;

به گزارش خبرنگار مهر، سعید نمکی قبل از ظهر پنجشنبه در دیدار با آیت الله نوری همدانی ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با اشاره به ادامه اجرای طرح سلامت در کشور، اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت برای کاهش پرداخت‌ها از جیب بیمار، برطرف شدن مشکل تأمین دارو به ویژه داروهای مربوط به بیماری‌های صعب العلاج و ماندگاری پزشک در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق محروم به صورت جدی دنبال می‌شود.

وی، با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت از اردیبهشت‌ماه سال ۹۳ در سطح کشور به اجرا رسید، تصریح کرد: این طرح از بدو شروع تا کنون در چهار مرحله به اجرا رسیده است که این طرح‌ها شامل درمان، بهداشت، اصلاح تعرفه‌های پزشکی و اصلاح نظام آموزش پزشکی می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنان خویش به مشکلات اقتصادی در کشور اشاره و بیان کرد: به دنبال اجرای برنامه‌هایی هستیم که در حوزه سلامت به صورتی بتوانیم به درستی از منابع بهره ببریم و خدمات مطلوبی به مردم ارائه دهیم.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه بهداشت و درمان در کشور به توجه ویژه‌ای نیاز داریم، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با پیگیری این امور، شرمنده مردم نشویم.

نمکی با اشاره به ادامه پرقدرت برنامه تحول سلامت در کشور تأکید کرد: سیستم ارجاع الکترونیک، پزشک خانواده و دستگیری از افرادی که بیشتر نیازمند پزشک هستند در ادامه طرح تحول سلامت مورد توجه قرار گرفته و در تلاش هستیم منابع را بیشتر به سمت مناطق محروم ببریم.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت و درمان به دنبال جامع نگرتر کردن برنامه دانشگاه‌ها و آموزش عالی است، گفت: در تلاش هستیم به جای آموزش‌های صرف بیمارستانی دید آموزش محور شدن را بیشتر کرده و دانشجویان را با طب اسلامی و آموزه‌های پزشکان بزرگ ایرانی آشناتر کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: امروز دیگر با واکسن نمی‌توان بیماری‌ها را درمان کنیم به همین دلیل مصمم هستیم که شیوه زندگی را تغییر دهیم زیرا در صورت تغییر ندادن شیوه زندگی بیماری‌ها ما را تهدید خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=36696

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰