تاریخ : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 13 May , 2024
2

درخواست رییس شبکه هپاتیت از وزیر بهداشت درباره داروها و ریشه‌کنی هپاتیت “سی”

  • کد خبر : 35674
  • 16 بهمن 1397 - 14:38

به گزارش جمهوریت ; رییس شبکه هپاتیت ایران، توجه وزیر بهداشت به هدف‌گذاری “ریشه‌کنی هپاتیت سی تا ۱۴۱۰” و همچنین از سرگیری فعالیت خطوط تعطیل شده تولید داروهای این بیماران را خواستار شد. به گزارش ایسنا، دکتر سیدموید علویان در مطلبی خطاب به دکتر سعید نمکی آورده است: «وزیر معزز بهداشت، درمان و آموزش پزشکی […]

به گزارش جمهوریت ;

رییس شبکه هپاتیت ایران، توجه وزیر بهداشت به هدف‌گذاری “ریشه‌کنی هپاتیت سی تا ۱۴۱۰” و همچنین از سرگیری فعالیت خطوط تعطیل شده تولید داروهای این بیماران را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدموید علویان در مطلبی خطاب به دکتر سعید نمکی آورده است:

«وزیر معزز بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

ابتدا از پذیرفتن این مسؤلیت سنگین به جنابعالی تبریک عرض نموده و موفقیت جنابعالی را از خدا خواستاریم. ثانیاً خواهشمند است به تعهدات کشور عزیز ایران در ریشه کنی هپاتیت سی تا ۱۴۱۰ با توجه به مکاتبات متعدد با ریاست جمهور محترم و وزیر وقت که همگی به بایگانی سپرده شد، توجه کافی شود.

ما محققین و پزشکان و جامعه پزشکی، پرستاری، آزمایشگاه و.. در کنار شما خدمت خواهیم کرد. امروز که سکان وزارت در دستان شماست، به سوابق رجوع کنید و برخی ناموفقیت‌ها را ریشه‌یابی کنید. ما به شرکت دارویی خاصی توجه نداریم، ولی برخی سیاست‌های غلط وزارتخانه منجر به تعطیلی خطوط تولید داروهای هپاتیت “سی” و “بی‌”چند کارخانه شد و ان‌شاءلله که در آن فشار اربابان ثروت و قدرت که بدون توجه به ضرورت دوری از conflict of interest وارد عرصه تولید دارو شده باشند، در این رویداد غم‌انگیز بی‌ارتباط باشد. ما همیشه برای خدمت به مردم در کنار وزارتخانه خواهیم ماند.»
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=35674

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰