تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 18 October , 2024
2

معاون وزیر ورزش: ورزشگاه آزادی اواخر آذر آماه می شود

  • کد خبر : 250095
  • 27 مهر 1403 - 12:39
معاون وزیر ورزش: ورزشگاه آزادی اواخر آذر آماه می شود
معاون فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: وزیر ورزش و جوانان بر روند بازسازی ورزشگاه آزادی نظارت دارد و این ورزشگاه اواخر آذرماه آماده بهره‌برداری است.

جمهوریت-سیدمحمدشروین اسبقیان امروز (جمعه) در گفت‌وگوی تلویزیونی در خصوص آماده‌سازی ورزشگاه آزادی اظهار داشت: شخص احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان به صورت جدی بر بازسازی این ورزشگاه نظارت دارد و یک کار اساسی برای ۵۰ سال آینده در ورزشگاه انجام می‌شود و تا اواخر آذرماه آماده خواهد شد.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: حسین طلا مدیرعامل شرکت توسعه اماکن ورزشی بحثی در خصوص بازسازی تا سال ۱۴۰۴ داشت که مربوط به مجموعه ورزشگاه است اما امروز کارهای بسیار اساسی روی استادیوم انجام شده است. در بازدیدی که از این مجموعه داشتم واقعا کارهای بی‌نظیری در دستور کار قرار گرفته است. کاری که آقای طلا از آن صحت کردند کارهای حاشیه‌ای است که به صورت مداوم ادامه دارد.

اسبقیان ادامه داد: امروز هم صندلی‌ها عوض شده و جایگاه خبرنگاران نیز بازسازی شده است. امیدوارم که دوربین برنامه‌های ورزشی به ورزشگاه بروند تا مردم بدانند که چه کار اساسی انجام شده است.

وی همچنین گفت: طرح ساخت ورزشگاه بزرگ تهران به خاطر تغییر دولت مدتی مسکوت ماند اما بی‌تردید پیگیری خواهد شد زیر رئیس جمهور به موضوع ورزش توجه ویژه دارد و دنیامالی وزیر ورزش نیز تاکید زیادی بر توسعه زیرساخت‌های ورزشی دارد و برای این کار نیز در انتظار مجوزهای قانونی است.

اسبقیان درباره نظارت دولت بر ۲ باشگاه پرطرفدار فوتبال گفت: ما نظارت داریم مگر می‌شود که این ۲ تیم بزرگ را فراموش کنیم. وزارت ورزش حواسش به همه باشگاه‌ها است. مجوز آن‌ها را ما می‌دهیم و باید مراقبت و حمایت کنیم.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به روند انتخاب سرمربی خارجی باشگاه استقلال تهران نیز گفت: ما در بحث تخصصی و فنی وارد نمی‌شویم اما درباره برخی مباحث اداری باید نظارت کنیم. فعلا چیز جدیدی به ما اعلام نشده است. ما کمیسیون مربیان داریم. باید از طرف فدراسیون و باشگاه گزینه سرمربیگری تیم به ما اعلام شود.

اسبقیان ادامه داد:  اگر بخش خصوصی در ورزش وارد نشود بی تردید در ورزش دچار مشکل می‌شویم. یک رئیس فدراسیون مانند علیرضا دبیر یک مجموعه خوب با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی می‌سازد که بسیار ارزشمند است. روسای فدراسیون‌هایی هم هستند که هیچ وقت با من مسائل مالی را مطرح نمی‌کنند و یک نمونه آن نیز هادی ساعی است. ما نباید ظرفیت بخش خصوصی را نادیده بگیریم و این باید در دستور کار فدراسیون‌ها باشد.

وی با بیان اینکه به دنبال افزایش بودجه ورزش کشور هستیم گفت: قرار بود از هفته گذشته جلساتی با فدراسیون‌ها داشته باشیم که برای بازی های آسیایی و المپیکی پرمدال هستند. وزیر ورزش هم دستور ستاد ورزش‌های پرمدال را صادر کردند که این رویکرد با هدف افزایش بودجه ورزش است.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=250095

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰