تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024
0
واکنش چمران به اظهارات پزشکیان:

دولت‌های مختلف بارها موضوع انتقال پایتخت را مطرح کرده‌اند اما نتیجه نداشت

  • کد خبر : 247016
  • 18 شهریور 1403 - 15:06
دولت‌های مختلف بارها موضوع انتقال پایتخت را مطرح کرده‌اند اما نتیجه نداشت
مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در خصوص انتقال پایتخت، گفت: ضرورت ندارد همه مسائل کشور در تهران متمرکز باشد. بنادر فعالی در جنوب و شمال کشور داریم که می‌تواند بخش‌های عمده‌ای از اقتصاد و صنعت کشور را هدایت می‌کند. وی با بیان اینکه تابه‌حال چندین بار دولت‌های مختلف این موضوع را مطرح کرده‌اند، اما به نتیجه مشخصی نرسید، بیان کرد: زمانی که جهانگیری معاون اول بودند، جلساتی در این زمینه گذاشتند حتی مشاور هم گرفتند، ولی به نتیجه نرسید.

جمهوریت –رئیس شورای شهر تهران در خصوص انتقال پایتخت از تهران گفت: دولت‌های مختلف این موضوع را مطرح کردند، اما به نتیجه مشخصی نرسید.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران امروز ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص انتقال پایتخت، گفت: ضرورت ندارد همه مسائل کشور در تهران متمرکز باشد. بنادر فعالی در جنوب و شمال کشور داریم که می‌تواند بخش‌های عمده‌ای از اقتصاد و صنعت کشور را هدایت می‌کند.

وی با بیان اینکه تابه‌حال چندین بار دولت‌های مختلف این موضوع را مطرح کرده‌اند، اما به نتیجه مشخصی نرسید، بیان کرد: زمانی که جهانگیری معاون اول بودند، جلساتی در این زمینه گذاشتند حتی مشاور هم گرفتند، ولی به نتیجه نرسید.

به گفته چمران، چیزی که مهم است تقسیم مسائل کشور در همه استان‌ها و شهر‌ها است و به نظر این کار ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه مشکلات تهران بزرگ است و یکی از آن‌ها کمبود آب است، گفت: البته مشکل آب در سایر استان‌ها و شهر‌های دیگر، حتی شهر‌های کناردریا هم وجود دارد و آن‌ها مشکل آب شیرین دارند.

چمران در خصوص احداث آرامستان‌های جدید در تهران، گفت:  در خصوص آرامستان‌ها یک جلسه مفصل داشتیم و در دستور کار است.

وی تأکید کرد: اطلاعات در خصوص مکان‌های پیشنهادی کم بود (البته ما نمی‌توانیم مکان‌های پیشنهادی را به دلایل اقتصادی اعلام کنیم) و قرار شد شهرداری اطلاعات لازم را ارائه کند.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که امسال آرامستان جدید احداث می‌شود، گفت: در خصوص احداث آرامستان نمی‌دانم، اما حتما در خصوص محل آن به نتیجه می‌رسیم.

چمران به سفر شهردار تهران به سوریه اشاره کرد و ادامه داد: این سفر کاملاً با هماهنگی و به دعوت سوریه انجام شده و وزارت امور خارجه نیز در جریان موضوع قرار داشت و امیدواریم بتوانیم چنین تعاملاتی را افزایش دهیم.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص بازگشایی مدارس و اقدامات شهرداری تهران در این زمینه بیان کرد: از اول مهر برخی عملیات‌های عمرانی متوقف می‌شود، امور به‌صورت روزمره انجام می‌شود و بعید به نظر می‌رسد اتفاقی بیفتد.

به گفته چمران، شناورسازی ساعات کاری در حال حاضر هم وجود دارد و تاثیر خود را می‌گذارد، اما اینکه ترافیک را به‌کلی اصلاح کند، چنین نیست.

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=247016

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰